2013-07-15, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marimu
https://www.flashback.org/t1931928

Om jag tittar på tråden i efterhand så kanske den inte ger full information om vad som hände så jag kan uppdatera det här.

Ja, du hade verkligen otur att en idiot tog emot dig. Men jag kan lova dig. det händer inte igen . Men du ska köpa en ny och din budget är 10.000, right?
Citera
2013-07-15, 11:41
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensoch
Ja, du hade verkligen otur att en idiot tog emot dig. Men jag kan lova dig. det händer inte igen . Men du ska köpa en ny och din budget är 10.000, right?

Jag tänker inte köpa något från deras företag igen. Jag ska köpa en ny dator och budgeten ligger runt 15'000 och kanske uppåt
Citera
2013-07-15, 12:38
Medlem
Sulle82s avatar
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/ACER-Predator-G3620---DT.SJPEQ.120,90952,389029,843585.html?langId=-16

Denna borde klara av dina behov
Citera
2013-07-15, 12:46
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sulle82
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/ACER-Predator-G3620---DT.SJPEQ.120,90952,389029,843585.html?langId=-16

Denna borde klara av dina behov

Kanske glömde säga det, men inte windows 8 också, det finns problem mellan många spel och det operativstemet
Citera
2013-07-15, 13:06
Medlem
Sulle82s avatar
Citat:
Kanske glömde säga det, men inte windows 8 också, det finns problem mellan många spel och det operativstemet

Det säljs knappt några färdigbyggda datorer med win 7 i dagsläget.
Antingen köper du ett färdigpaket hos komplett och väljer bort win 8 och lägger till win 7 då.

http://www.komplett.se/k/config.aspx?ConfigSystemId=10786

Konfa den till dina behov med win 7 och bättre eller sämre processor grafik etc.
Citera
2013-07-15, 14:31
Medlem
Ihop plockad dator är ditt enda vettiga alternativ eftersom det inte säljs några nya märkesdatorer med Windows 7 längre.
Citera
2013-07-15, 14:36
Medlem
Citat:
Jag tänker inte köpa något från deras företag igen. Jag ska köpa en ny dator och budgeten ligger runt 15'000 och kanske uppåt

Okej, om du nu har så mycket pengar att lägga på dator så borde du bygga själv tycker jag. Det finns många bra guider på youtube för det.
Citera
2013-07-15, 15:06
Medlem
SilentVictorys avatar
Men herregud, köp lösa delar på inet då och låt dom bygga ihop datorn.
Det är ju knappast inet som gjorde att du fick en blåskärm till att börja med, och skylla på dom är ju bara dumt.

Det enda inet gör är att vara en återförsäljare av prylar precis som elgiganten, media markt och allt vad dom heter.

Det finns skräckhistorier att läsa om dessa företag också om hur de har betett sig mot kunder.. Vägrar du dom då också?

Du blir så jäkla blåst av att köpa en märkesdator, men det kanske är precis vad du behöver för att inse hur korkad du är.

Inet har alltid varit trevliga och hjälpsamma mot mig, tror knappt jag läst något negativt om dom någon gång.

Men tyvärr är det så att datorer och teknik kräver en viss intelligensnivå och kunskapsnivå.
Utan dessa två faktorer så är det bättre att du går ner till biblioteket när du vill surfa.
Citera
2013-07-15, 15:18
Medlem
Sulle82s avatar
Håller med dig Silent

Teknisk inkompetenta håll er till Apples prylar ni kommer aldrig äga en bättre produkt och vara supernöjd..

http://www.apple.com/se/why-mac/compare/

Bara välja och vraka du får en GTX 660 för ca 15 k och GT 640 för 13 k en riktigt fin design på det låter hur rimligt som helst.
Citera
2013-07-15, 15:59
Medlem
Marimus avatar
Jag kör på dells alienware. 3 års antivirus, kan välja windows 7, kan välja 3 års garanti och beroende på hur mycket tålamod jag orkar spara pengar på starkare grafik kort eller hårddisk ser inte vad som kan gå fel där nästan.

Det finns säkert dem som tycker att det är overprice, men det blir väl i slutändan lika mycket för exempelvis då min inet dator + årliga reparationer på skiten.
Citera
2013-07-15, 16:13
Medlem
Citat:
Jag kör på dells alienware. 3 års antivirus, kan välja windows 7, kan välja 3 års garanti och beroende på hur mycket tålamod jag orkar spara pengar på starkare grafik kort eller hårddisk ser inte vad som kan gå fel där nästan.

Det finns säkert dem som tycker att det är overprice, men det blir väl i slutändan lika mycket för exempelvis då min inet dator + årliga reparationer på skiten.

Du hade OTUR på Inet, så släpp det. Alienwares stationära är överprisade så in i helvete. Gå in på komplett och konfigurera någon dator där istället. Svensk support och du behöver inte gå och posta datorn till USA för att få den lagad.
Citera
2013-07-15, 16:15
Medlem
Marimus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jensoch
Du hade OTUR på Inet, så släpp det. Alienwares stationära är överprisade så in i helvete. Gå in på komplett och konfigurera någon dator där istället. Svensk support och du behöver inte gå och posta datorn till USA för att få den lagad.
Nej för jag har 3års garanti, servicen sker i mitt hem dagen efter isåfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in