2013-06-25, 17:00
Medlem
Mattelols avatar
Tjenare Flashback!

Satt på jobbet idag men fick lite tid över så installerade 9gag-appen på iPhonen för att fördriva tiden. Skapade ett konto och kollade hjärndött på bilderna kanske 15 minuter. Loggas då ut automatiskt och en rutan ploppar upp med texten: "You've been signed out, Username/Password-combination changed". Försökte logga in igen med samma uppgifter utan resultat, stod då att det mycket riktigt var fel kombination.

Återställde lösenordet via mailen som inte var ändrar och kom in igen, sen dess har det inte ändrats igen. Har jag fått in någon jäkla spybot på min telefon som någon lustigkurre utnyttjar eller var det bara en systembugg?

Satt hela tiden på 3G-nät med en jailbreakad iPhone 4.
Citera
2013-06-25, 19:44
Medlem
Mattelols avatar
Ingen?
Citera
2013-06-25, 22:59
Medlem
Nytt-kontos avatar
Satt du på WIFI kan det antingen varit it-avdelningen som loggade trafiken och drev med dig då det kanske anses olämpligt att kolla sånt på jobbtid. Men det kan ju också vara vem som helst som är kopplad till jobbets nätverk i så fall...

Men enkelt svarat så nej du har troligen inte en trojan på telefonen för då är det nog mailkontot som rykt. Men det kan mycket väl vara någon som "hackade" ditt konto till bara den sidan.
Citera
2013-06-25, 23:50
Medlem
Inostrankas avatar
Det kan bero på väldigt många olika saker. Det kan vara allt från att servern tappade kontakten med databasen en stund till att du nyss har bytt lösenord från t.ex. datorn utan att byta i telefonen. Jag ser inte riktigt poängen med att ha någon annans 9gag-konto, men du kan ju se om du får återställningsmail om det finns någon sådan funktion på hemsidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in