2013-06-25, 14:27
Medlem
Cultivators avatar
Hej Flashback.

Jag har inte snusat så länge, men är nu fast i skiten.
Så fort jag inte får en prilla så mår jag dåligt, fysiskt och psykiskt.
Folk säger att det är avkopplande att gå ut o ta en cigg, jag tycker det är avkopplande att pilla in en prilla och njuta av nikokicken.

Jag är 24 år och borde tåla nikotin rätt så bra, har rökt lite grann, och snusat en del. Mer nu på sistone.
Fick en redig "snusfylla" för ett par veckor sedan, men den historien passar inte in här.

Efter den lilla händelsen så började jag snusa allt mer och mer.
Nu vill jag sluta.
En dosa om dan blir mycket pengar till slut. Kör på kronan white och den kostar 32 kr där jag köper den. Det blir mycket pengar i slutändan, snälla flashback, hur slutar jag?!

Har fått en del tips, nikotinfritt snus, men det hjälper inte...

Fördelarna med snus som får mig att inte vilja snusa är:
* Kicken, man går på moln
* Det är gött, smaken är guld
* Brudar älskar snus som vår kära Björn Rosenström sjöng i en låt
* Snus är en svensk tradition och måste upprätthållas och som man kan vara stolt över.
Citera
2013-06-25, 14:30
Medlem
Pappersvargens avatar
Läs boken "Äntligen icke-rökare".
Citera
2013-06-25, 14:31
Medlem
När jag slutade så bestämde jag mig för det och slutade tvärt av helt enkelt!

Har inte tagit en snus sen dess 3 år sedan och känner inget sug längre heller. Det du måste göra är att bestämma dig att du ska sluta och så e det inte så jävla svårt om du inte är en vekling det är ju inte precis heroin du vill lägga av med...
Citera
2013-06-25, 14:34
Medlem
Zorgons avatar
Slutade röka och snusa samtidigt genom att varje gång jag fick för stort sug så gick jag ut på en kvarts promenad. Hade också papper under läppen första veckan.
Började dock om med båda fast nu är jag snusfri i 10 månader fast röker ganska mycket.
Citera
2013-06-25, 14:36
Medlem
regndroppens avatar
Jag har hört en del historier om rökare som dragit ner på cigaretterna men jag personligen tror inte jag att det hjälper att dra ner på ciggen. Jag tror att man måste sluta helt på en gång. Sen är det upp till dig om du är motiverad nog att sluta. Det kommer vara ett helvete att sluta men du tjänar ju på det. Har hört att det finns böcker om folk som slutat med cigg/snus , ta och googla lite
Citera
2013-06-25, 14:39
Medlem
Bongomans avatar
Skaffa en tjej som vägrar kyssa dig om du snusar. En vacker kvinna som viftar på rumpan utan chans att komma till gör underverk.
Citera
2013-06-25, 14:40
Medlem
Herrtrosas avatar
"Jag kan inte, det är för svårt-inställningen" kommer inte ta dig någonvart. Vill du sluta så slutar du och då gör du lättast i att bara lägga ifrån dig snusdosan. Du kan göra det lättare för dig genom att sluta under semesterdagarna. Första veckan är småjobbig (kan vara problematiskt att sköta ett arbete utan nikotinet), men sedan är det nedförsbacke.

Jag hade snusat i ~fem år innan jag beslutade mig för att sluta. Då lade jag helt enkelt ifrån mig snusdosan för att "bevisa för mig själv hur lätt det var att sluta". Och ja, det var lätt att sluta med nikotinet. Det nikotinfria var en större utmaning att sluta med, men bara efter några veckor var jag fri från både nikotin och andra substitut.

Kan jag så kan du
Citera
2013-06-25, 15:49
Medlem
Kickexs avatar
Finns en tråd om detta va?

Nåja, jag började köra på det nikotinfria snuset Kickup för snart exakt ett år sedan och slutade helt för snart en månad sen. Kunde dock bara snusa Kickup för att hålla suget någorlunda borta. Andra snus som Onico funkade inte, så det är vad jag rekommenderar. Snusade för övrigt innan i ca 10 år.
Jobbigt som fan men om man försöker hålla tankarna på annat och är tillräkligt motiverad så kan det gå vägen.
Citera
2013-06-25, 16:10
Medlem
christerys avatar
Jo jag tror det finns liknande trådar under mat delen.

Men det roligaste jag hört var en kille som körde med en jordnöt under läppen istället, nikotinbehovet var tydligen inte det djävligaste - utan det var själva prillan som han saknade.

Drog ner rejält med snusandet då jag var i thailand nu ett par månader - men då rökte jag ett paket om dan istället, vilket nog är värre för hälsan i det långa loppet.

Men, med lite vilja och motivation (den med en tjej som vägrar var ju bra) så går allt.
Citera
2013-06-26, 15:47
Medlem
bumbaclot.s avatar
Man tänker ut om man verkligen vill sluta, och vill man det så gör man det. Simple as that. Har varit beroende av både snus och cigaretter, men hade inga svårigheter att sluta med något av dem egentligen. Vill man verkligen så går det hur bra som helst. Jag menar kom igen, det är inte heroin du ska lägga av med.

Det är bara att strunta i snus och cigg, det är ofräscht, dyrt och det finns roligare saker att lägga pengarna på.
Citera
2013-06-26, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumbaclot.
Man tänker ut om man verkligen vill sluta, och vill man det så gör man det. Simple as that. Har varit beroende av både snus och cigaretter, men hade inga svårigheter att sluta med något av dem egentligen. Vill man verkligen så går det hur bra som helst. Jag menar kom igen, det är inte heroin du ska lägga av med.

Det är bara att strunta i snus och cigg, det är ofräscht, dyrt och det finns roligare saker att lägga pengarna på.

This.

Vill man verkligen lägga av med nikotin så gör man det helt enkelt på en gång. Folk som säger "jag slutar efter helgen" vet man inte lyckas eftersom de inte vill på riktigt.

Skit i nedtrappning, det är som sagt inte horse eller benso du ska sluta med. Man blir ju på sin höjd lite arg och stressad.
Citera
2013-06-28, 16:55
Medlem
Det krävs självdisciplin och motivation. Och en vilja att sluta. Sen är metoderna många.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in