2013-06-26, 09:59
Medlem
uffeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hm, vem delar han egentligen lägenhet med?
Gift med President/CEO of http://www.leges-octavian.com/ ?
Citera
2013-06-26, 10:15
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uffek
Gift med President/CEO of http://www.leges-octavian.com/ ?

Vad är detta för ngt?
Citera
2013-06-26, 11:01
Medlem
Man får onekligen lite Breivik vibbar genom hans faiblesse för uniformer.
Och vad är det för "fallskärmsemblem" han har på sin högra bröstficka?
Citera
2013-06-26, 12:09
Medlem
Kultistens avatar
Sjöholm är ju en dåre vars agent-fantasier har gått på tok för långt. Det lär ju inte dröja länge förrän han gör en Breivik och börjar meja ned folk. Höll inte Breivik, likt Sjöholm, också på att posera i hemmagjorda uniformer?

Edit:
Kolla förresten hans facebook om ni inte gjort det fin "header"-bild där. Helt klart en riktig jävla riksdåre.
Senast redigerad av Kultisten 2013-06-26 kl. 12:31.
Citera
2013-06-26, 12:37
Medlem
Separatistens avatar
Tror inte han spanar åt SÄPO, det är nog SÄPO som spanar på honom...
Citera
2013-06-26, 12:38
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Vad är detta för ngt?
Går inte att få mycket info om detta bolag om hur det verkar i Sverige, hittar inte ens en registrering i bolagsregistren. Läge att gräva mer.
Senast redigerad av Nicke08 2013-06-26 kl. 12:39. Anledning: tillägg
Citera
2013-06-26, 12:39
Medlem
Sn0o0oZs avatar
det här är ingen byfåne som jag först antog när jag såg rubrikerna och bilden i aftonbladet, det här är ett riksmongo.
Citera
2013-06-26, 13:43
Medlem
uffeks avatar
Citat:
Vad är detta för ngt?
Senast redigerad av uffek 2013-06-26 kl. 14:36.
Citera
2013-06-26, 14:50
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Jag får jättekonstiga vibbisar när jag kollar in den här gubben. Hela hans CV ser oerhört MÖP:ig ut. Han listar kurser och fortbildningar (upprätthållande i pistol t.ex) och anställningar som varat i ett par månader för tio år sedan på ett för mig ytterst främmande sätt. Jag sitter emellanåt med rekrytering och gallring av ansökningar om utlysta tjänster och den här gubben hade jag inte spillt mycket tid på. Möjligen hade jag kallat honom av freak show-skäl bara för att se vad fan det är för en stolle!

För mig känns den här gubben inte stabil alls. Märkligt MÖP:ig. Typen som skryter på krogen om sin bakgrund inom und/säk/span/jäg-förbandet med det häftiga utbildningstecknet och det dödliga slutprovet. Killen som utger sig för att ha tjänstgjort i Legionen och deltagit i någon insats med ÄssÄssGe eller ditåt. Alltså den där posingbilden får hela panelen att lysa röd. Varför sitter han med skafthatt på huvudet inomhus framför svenska flagan mot softad bakgrund, baccis-märken på uniformen, medaljer och inte släpspännen och så den där MP-bindeln på? Helsjukt!

Så till det där med SÄPO: Jag tror det här är en gubbe som mycket gärna kan få för sig att tro att han "jobbar åt SÄPO". Han kan mycket väl ha kört ett eget race och tagit initiativ att "infiltrera" vad som helst som spökar i kolan på honom. Möjligtvis har han författat lite tiips som han kanske kryddat och sminkat upp och som han lämnat in förvirrade och dyslektiska rapporter om. Skrämmande om den här pellejönsen verkligen jobbat på Tullkrim...

Ungefär det jag tänkte skriva. Jag fick konstiga vibbar så fort jag såg bilden. Knäppgök som startar "egna" spaningar och rapporterar till Säpo.
Citera
2013-06-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Normalt sett brukar väl inte långärmad skjorta bäras som ytterplagg?
Tror heller inte att släppspännen bärs till skjorta när uniformen används som "arbetsdräkt" heller..
Tycker inte riktigt att helhetsintrycket ser proffsigt ut!

Nej
Nej
Inte det minsta

Citat:
Skulle inte förvåna mig om Löjtnant Sjöholm var en vaktchef som de övriga befälen på K1 gick omkring och fnissade lite åt bakom ryggen.. Men det är förstås inte skvaller utan mer en personlig gissning.
Enligt uppgift så visste folk som BORDE tjänstgjort med honom inte vem han var, jag tolkar det som att han var civilanställd.

Långärmad skjorta av oklar modell, (med flagga på armen?)
Byxorna ser inte ut att vara M87

Ser snarare ut som väktarkläder från något vaktbolag. Betänk att inpasseringen togs över av vaktbolag nånstans i den där vevan. Var nånting om att det sågs som grå arbetskraft att ha vpl för sånt.

Citat:
Ursprungligen postat av Osiris
Befälen på K1 är möpar och paradkåta över lag, så där är han nog i gott sällskap. Folk som tar sig själv på lite för stort allvar helt enkelt...

Saken är den att de hade exploderat om de sett honom. De är fanatiskt trogna uniformsreglementet

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Man får onekligen lite Breivik vibbar genom hans faiblesse för uniformer.
Och vad är det för "fallskärmsemblem" han har på sin högra bröstficka?

Holländska "grundkursen" 5 hopp med kalottskärm, går att genomföra som civil
Citera
2013-06-26, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Långärmad skjorta av oklar modell, (med flagga på armen?).
Byxorna ser inte ut att vara M87.

Skjortan ser ut som en M/60 som han har köpt på ÖoB och sedan sytt dit en flagga på (på fel avstånd från axelsömmen). Slipsen ser ut som en sådan som Securitasvakterna utanför Åhléns brukar ha på sig.

Byxorna ser civila ut..

Det ser ut att vara någon millimeter för stort avstånd mellan knugens namnschiffer och stjärnorna på axelhylsan.

Hur ofta brukar vakt eller bevaknings C vid ett militärt förband springa omkring i M/87 till vardags?
Senast redigerad av Macke85 2013-06-26 kl. 18:32.
Citera
2013-06-26, 18:50
Medlem
Skev självbild och hybris, framstår som en tokjävel på FB:

https://www.facebook.com/hanserik.sjoholm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in