Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2005-06-16, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Xylocain används till Anesti, alltså bedövning utav olika områden .
Vore intressant om du gav en källa till att man använder Xylocain till
hjärtfel ..

Det används mot oregelbunden hjärtrytm.

xylocard=xylocain

"Xylocard works by blocking the sodium channels in the cell membranes of the heart and reducing ventricular excitability."

"Xylocard corrects the fast and irregular heartbeats associated with arrhythmia without preventing the heart from beating at a normal rhythm."

http://www.patienthealthinternationa...nocookies=true
Citera
2005-06-16, 14:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Terumo
Jag har tagit Adrenalin en gång, stal en ampull på akutmottagningen för länge sedan.
Jag tänkte Adrenalin = kroppens amfetamin , jag drog i mej hela ampullen på sjukhustoaletten ....... å helvete det var en jävla skjuts fast tyvärr jävligt obehaglig.
Jag trodde jag skulle dö, blev liggande på golvet på toan och mådde piss.
Efter ett tag smög jag ut och hem fast jag hade tid hos läkare, mådde så jävla dåligt helt enkelt och jag kunde ju inte säja till läkaren vad jag gjort
Bara jag tänker på det så får jag obehagskänslor, men denna hette bara Adrenalin och inget annat.
Tror det är sånt de ger såna som fått hjärtstillestånd, men jag vet inte säkert !

Jag har också stulit en sån där ampull på akuten, har den kvar någonstans också om den inte fått fötter....man vet aldrig om den kommer till användning nån gång...
Citera
2005-06-16, 22:12
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majoren
Det används mot oregelbunden hjärtrytm.

xylocard=xylocain

"Xylocard works by blocking the sodium channels in the cell membranes of the heart and reducing ventricular excitability."

"Xylocard corrects the fast and irregular heartbeats associated with arrhythmia without preventing the heart from beating at a normal rhythm."

http://www.patienthealthinternationa...nocookies=true
Tackar, tackar!
Citera
2005-06-16, 22:15
Medlem
Terumos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Papaver
Jag har också stulit en sån där ampull på akuten, har den kvar någonstans också om den inte fått fötter....man vet aldrig om den kommer till användning nån gång...

Ta den inte IV iaf , jag mår dåligt än bara jag tänker på det ! Ändå är det nästan 15 år sen ..... mår ju ändå sämre när folk säjer att adrenalin är utvunnet från hypofysen på döda människor !!!!??? !!!!

P.S Ska du ändå ska ta de det, PMa mej så ska jag lämna mitt tel.nr så ska jag övertala dej muntligen att inte ta skiten !
Citera
2005-06-20, 14:20
Medlem
On Steroidss avatar
Har testat adrenalin några gånger!!!

Det tar man bara IM !!! Ej IV!
Rushen blir grym om man kan dosera rätt, vilket är enormt viktigt!
Vi var ett gäng byggare och fitness killar som hade en doktor som laborerade lite med oss
Han testade fram rätt dos och var stenhård! Vi fick aldrig ta själva utan honom.. Vi fick aldrig veta våran personliga dos heller.
Personligen tog jag det när jag gjorde mitt bästa bänkpress lyft 202,5kg.
Effekten är kort och man blir lite små vimsig och får sen en AT efter.
Populärt på Athletic fitness tävlingar då dom ska göra sina styrkemoment som är extremt krävande.

Ska man inte göra nått extremt så ska man absolut skita i att ta det!!!
Framför allt om man inte vet hur!
Citera
2005-06-20, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Terumo
Ta den inte IV iaf , jag mår dåligt än bara jag tänker på det ! Ändå är det nästan 15 år sen ..... mår ju ändå sämre när folk säjer att adrenalin är utvunnet från hypofysen på döda människor !!!!??? !!!!

P.S Ska du ändå ska ta de det, PMa mej så ska jag lämna mitt tel.nr så ska jag övertala dej muntligen att inte ta skiten !

Nej jag tänker inte ta det, fullständigt onödigt faktiskt.

Det finns tillväxthormon som är utvunnet ur hypofysen från döda människor, dock så är det väldigt ovanligt nuförtiden.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in