Citat:
Ursprungligen postat av
Ördög
Det är bra att du upplyser oss om din nationstillhörighet, även om det inte behövs. Den okunskap som du ger prov på i ditt "inlägg" förekommer enligt samstämmiga observationer bara hos två folk, nämligen amerikanare och vattusvennar. Och amerikanare brukar inte skriva på svenska.
En produkt av den svenska flumskolan, pösande av såväl äktsvensk dumdryghet som av dess pendang, äktsvenskt självhat, sitter och varnar oss - av allt att döma på fullt allvar - för faran med fördumning. Ingen parodi kan bli mer perfekt än så.
Okej. Du håller alltså inte med om att svenskfinländare borde lära sig finska. Du menar att finländare ska tvingas lära sig svenska i skolan, trots att ytterst få gör det. Du anser att de som inte håller med dig är obildade och dumdryga.
Nu antar jag att du tillhör den lilla minoritet i finland som kallar sig finlandssvenskar. Om ni verkligen uppvisar denna attityd mot era finska landsmän ökar min förståelse för deras avsky mot er.
Jag återupprepar det jag skrev i mitt tidigare "inlägg" (som du så ironiskt kallar den text där jag framförde mina åsikter om ämnet, till skillnad från dig som endast anförde åsikter om mig, en person du aldrig träffat, aldrig kommer träffa):
Det verkar som om finlandssvenskar tillhör en grupp av inskränkta, förändringsobenägna jävla idioter som inte ens behagar lära sig språket i landet de bor i. Nu när finländarna har fått nog av er, kommer ni troligtvis söka er till Sverige. Ni är givetvis hjärtligt välkomna, precis som riksbögen Mark Levengood. Ni är lika välkomna som finländare. De flesta finländare som bor i Sverige har dock haft hyfs nog att lära sig svenska.
Sen måste jag ju bara ta med en, om än liten, förolämpning:
Endast idioter tror att man, i en debatt, vinner något på att förolämpa motståndaren istället för att bemöta det han säger. Du verkar vara en sådan idiot. Nu ska vi se om du har något alls mellan pannbenet, eller om du bara sitter här för att bli av med dina aggressioner. Ett tips är att går och runkar istället, så slipper vi vettiga människor ta del av din spunk!