Ja jag har alltså kört på något och tappat min sakgrej på bilen så jag behöver en ny, men jag är en hopplös kvinna med en ännu hopplösare man så jag vet inte vad saken heter. Kan någon hjälpa mig med det ? Bild: http://i39.tinypic.com/a0i6b8.jpg (vänster på bilden)
Det är ett galler till fronten. Kan vara svårt med namnet på just den enligt tillverkaren, men om du går till tex Mekonomen så hjälper dom dig direkt..
Du har tre alternativ.
1. Du tar reda på vad den heter o köper en ny på Toyota ( mekonomen har inga ) för en summa runt tusingen för något som kostade en tia att tillverka. Sedan monterar du dit den eller betalar för arbetet.
2. Kör med bilen som det är. Påverkar ändå inget o så är det en del mindre för buset att stjäla.
3. Du som tjej går in till Toyota med gråten i halsen o berättar att du körde på något o din man kommer bli vansinnig. Du berättar att det är plastdelen som sitter på bilen. Säljaren kommer suckandes att gå ut o kolla o sedan plocka fram rätt detalj o le lite överseende mot dig.
När du får höra priset så blir du än mer upprörd över din man vilket gör att försäljaren drar av de 20% som han har rätt till.
Det är nu du tittar på plastbiten, ler o frågar hur man får dit den. Efter några minuternåker du ifrån verkstaden med en nymonterad plastbit o allt du gjort har varit att betala.
Alternativ tre funkar bara om du är kvinna. Är du man så lär de idiotförklara dig o sedan gör du under smeknamnet, b*gen.