2013-06-27, 21:11
Medlem
30 Augusti startar vi!
Citera
2013-06-27, 21:16
Medlem
SalamiSlams avatar
Alltså, ska vi verkligen köra utan lönetak?
Citera
2013-06-27, 21:20
Medlem
MahmudVonAnkas avatar
Det är jag som är polaren till gyllene gåsen, hej!

Well. Jag är absolut intresserad av att starta en större onlinefil på detta underbara spel. MEN - jag tycker vi till och börja med isådanafall ska bestämma lite regler gemensamt.

Exempelvis är jag helt emot att "ta bort" lönetaket. En del av charmen med spelet är att man inte ska kunna värva ihop hur bra lag som helst - precis som det är i verkligheten.

Sedan brukar jag och gåsen göra lite andra justeringar jag tycker är värda att fundera på (ekonomin är ju anpassad efter hur det såg ut 2007 = lagen går sjukt mycket minus hela tiden = det waivas/tradas som aldrig förr) så det vi gjort är att ha satt så att alla lag har 25000 platser/snitt. Då blir ekonomin balanserad.

Vad har ni mer för tankar?
Finns ju dessutom databaser att ladda hem som är uppdaterade. Har ni inte sett EHM-theblueline?
Citera
2013-06-27, 21:22
Medlem
SalamiSlams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MahmudVonAnka

Well. Jag är absolut intresserad av att starta en större onlinefil på detta underbara spel. MEN - jag tycker vi till och börja med isådanafall ska bestämma lite regler gemensamt.

Exempelvis är jag helt emot att "ta bort" lönetaket. En del av charmen med spelet är att man inte ska kunna värva ihop hur bra lag som helst - precis som det är i verkligheten.

Sedan brukar jag och gåsen göra lite andra justeringar jag tycker är värda att fundera på (ekonomin är ju anpassad efter hur det såg ut 2007 = lagen går sjukt mycket minus hela tiden = det waivas/tradas som aldrig förr) så det vi gjort är att ha satt så att alla lag har 25000 platser/snitt. Då blir ekonomin balanserad.

Finns ju dessutom databaser att ladda hem som är uppdaterade. Har ni inte sett EHM-theblueline?
Håller med om det du säger. Inget lönetak, ingen SalamiSlam.

Angående databaser så finns det svar på tidigare i tråden.
Citera
2013-06-27, 21:43
Medlem
Citat:

Kul med åsikter!

Lönetaket ska jag ta en funderare på. Jag vill inte ha lönetak av den enkla anledning att vi alltid lirat utan förut, vi får köra en omröstning om det. Som det ser ut nu så är vi 3 mot 2 som röstar utan lönetak. Men vi bestämmer detta när vi börjar närma oss säsongsstart.

Ekonomi delen ska jag fixa!

Mitt spel får bara error när jag använder mig från deras uppdaterade laguppställningar.

Citat:
Ursprungligen postat av SalamiSlam
Håller med om det du säger. Inget lönetak, ingen SalamiSlam.

Angående databaser så finns det svar på tidigare i tråden.

Vi kör en omröstning om det senare.
Citera
2013-06-27, 21:45
Medlem
Ferross avatar
Skulle kanske kunna tänka mig att vara med på detta, var ett tag sen jag spelade EHM. Det beror lite på hur upplägget kommer att se ut och när ni börjar.

Kör ni utan lönetak så passar jag däremot, då försvinner halva spelet.
Citera
2013-06-27, 21:45
Medlem
MahmudVonAnkas avatar
Har du laddat ner denna?: http://www.ehmtheblueline.com/forums...hp?f=88&t=8283
Citera
2013-06-27, 21:50
Medlem
golden-gooses avatar
Bangar också på att köra utan lönetak
Citera
2013-06-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Skulle kanske kunna tänka mig att vara med på detta, var ett tag sen jag spelade EHM. Det beror lite på hur upplägget kommer att se ut och när ni börjar.

Kör ni utan lönetak så passar jag däremot, då försvinner halva spelet.

30 Augusti

Citat:

Ska se vad det är. Återkommer!

Citat:
Ursprungligen postat av golden-goose
Bangar också på att köra utan lönetak

Ok!
Citera
2013-06-27, 21:57
Medlem
Citat:

Japp, den har jag testat också
Citera
2013-06-27, 23:17
Medlem
Uppdaterat free agent listan... tog ett tag. Då en massa spelare blivit free agent. För att få en så uppdaterad databas som möjligt så får ni försöka påminna om eventuella värvningar, byten, kontraktförlängningar, brutna kontrakt och pensionerade spelare.

Är svårt att ha koll på allt.
Citera
2013-06-27, 23:21
Medlem
Och till er som oroar er över lönetaket. Jag tänker låta majoriteten bestämma då jag inte har några tankar alls att bli av med managers. Men alla kan inte få som man vill.. så jag får räkna med att hur röstningen än slutar så kommer det försvinna medlemmar.

Så dom som är minoritet får helt enkelt ge efter för majoriteten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in