Som rubriken säger så råkade jag tappa min mobil i en bassäng på midsommarafton och jag är nu lite orolig över hur det kommer bli när jag kontaktar försäkringsbolaget (Länsförsäkringar).
Jag vet att allriskförsäkring ingår i min försäkring men det jag är orolig över är att de kommer vara ovilliga att betala ut några pengar med motiveringen att jag förmodligen var berusad och att försäkringen inte täcker något som händer när jag är berusad. Saken är den att detta hände mitt på dagen innan festerierna hade börjat men det kan jag ju aldrig bevisa för dem.
Någon annan som varit i en liknande situation? Hur löste det sig för er? Ber även om ursäkt om detta ligger i fel forum, är ganska ny på forumet.
Säg bara att du var för 2 dagar sedan och fiska,med dina vänner, och när du skulle hoppa i land med båten så föll telefonen ur byxfickan... fungerar garanterat....
Jag blir så nojig eftersom jag aldrig har behövt ha med försäkringsbolag att göra tidigare.
Jag har mina försäkringspapper på en annan plats just nu så jag har ingen aning om det står någon paragraf om att mina saker inte är försäkrade utanför hemmet men det låter ju i och för sig ganska orimligt, eller? Gör säkert en storm i ett vattenglas men jag är så när det kommer till saker som dessa.