2013-06-23, 20:44
Medlem
Godkvll

Nr jag startar upp min dator som har fungerat helt felfritt i cirka 2 r fr jag ett meddelande dr det str "Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot Media in selected Boot device and press any key".

Kan tillggas att jag har en laptop, jvligt tacksam fr svar d jag suttit med detta en bra stund nu.
Citera
2013-06-23, 21:44
Medlem
TorrentLovers avatar
Disken kanske r paj?
Citera
2013-06-24, 15:28
Medlem
pontus.cs avatar
Om datorn r ungefr 2 r rekommenderar jag att du kontaktar fretaget som str bakom din dator direkt. De flesta datafretagen har en garanti p tv r, drfr r det bst att redan nu kontakta dem, s du iaf har ngon chans att f den reparerad utan hga kostnader.

Har du tittat i BIOS om hrddisken ligger frst i bootordningen?

Antingen har du mixtrat med din dator, eller s har Windows kraschat, och ber dig nu terstlla hela datorn. Om ingen anna kommer med en lsning och om du vill skerhetskopiera dina filer, rek. jag att du installerar Linux (se lnk), skerhetskopierar dina filer och sedan fljer instruktionerna. Det som kan vara bra r att leta fram din terstllningsskiva, som 1. du fick med nr du kpte datorn. 2. du skapade nr du frst startade datorn. 3. du sparat p din hrddisk.

Flj sedan instruktionerna p skrmen. Annars kan du googla efter lite hjlp med terstllningen.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in