Citat:
Ursprungligen postat av
Arlork
Hej!
Jag har fått en idé på en sak jag vill göra och behöver börja spara pengar. Då jag är hos Kronofogden, en ganska liten summa på drygt 10 000 kronor (men denna kommer att utökas...) vill jag undvika att dessa lägger beslag på mina pengar. Så jag funderar på hur jag bäst kan spara pengar med så liten risk som möjligt för beslag och förlust. Är medveten om att sparräntorna är låga. Hade fonder tidigare men dessa sålde jag när jag var yngre för att resa, hade ej skulder då.
Vilken strategi är bäst för mig?
Mvh,
arlork
skit i och lägg undan pengar betala istället du behöver inte betala så jävla mycket i månaden det räcker och betala 50/100 kr men betalar du detta så kommer det och gå jättebra för dig
och ser dom att du betalar så kommer dom och sänker det för dig istället för att det kommer och stiga
har en kompis som inte betalar nått för hon skulle betala när hon får jobb och det har tagit några år nu.
och räntan stiger så hon har mer och betala nu än vad hon hade innan. + är hon skyldig mig 170 kr min svärfar ca 6 tusen som hon skiter i och betalar och drar o köper kläder m.m stället för o betala till folk som hon är skyldig pengar