Citat:
Graden av glutenintolerans säger en del bestämmer om man även reagerar mot vetestärkelse.
Jag tycker dock det inte råder samstämmighet på området.
Jag har inte ofta besvär längre - men det är först på Annandag Jul som det gått 1,5 år
med glutenfritt intag av mat för min del. Det är också först då som man egentligen kan
säga hur långt och hur väl tarmen läkt.
Jag får omgående viss diarré om jag råkar få i mig en mikroskopisk brödsmula av vanligt bröd med gluten.
Läkare sände en remiss till gastroskopi juni 2013 påstår han, men jag har inte gjort sådan undersökning ännu, har inte fått någon kallelse. Men det är som vanligt därifrån. Det var likadant när de skulle kolla ett ofarligt hudmärke, enligt honom. Det visade sig vara begynnande skivepitelcancer. Den gången visade det sig att "oj, remissen har visst inte gått iväg, ser jag här nu", var det den gången. Garanterat likadant denna gången. Likadant var det när jag skulle få en remiss till logoped då jag tappat rösten helt och nyligen när jag skulle på en av neurografimätningarna för karpaltunnelsyndrom - som jag redan hunnit få operera mig mot.
Tycker inte det är någon idé att vårdcentralen säger att de ska skicka remisser när de ändå inte gör det.
Funderar på en megaskrivelse där alla deras misstag tas upp. Vart skickas en sådan?
I alla de fall jag nämner ovan så har det ju visat sig att jag faktiskt haft åkommorna vid den undersökning jag fått fixa själv.