2013-06-22, 22:42
Medlem
oRuses avatar
Hej

Har en bmw e46 -01 som jag har lite problem med. Eller ja problem vet jag väl inte men det är störande iallafall.
Gasar jag iväg från stillastående på ettan så känns det som att den hackar sig fram. Är bara på ettan, andra växlar funkar fint.
Känns som att det förekommer oftare när bilen är varm och man kört ett tag (kan ju vara jag som inbillar mig också)

Någon som vet vad som kan vara felet?
Citera
2013-06-22, 23:02
Medlem
SlutaCiteraMigTacks avatar
En spricka i spjällhuset låter det som
Citera
2013-06-23, 00:55
Medlem
Special.Ds avatar
Låter inte troligt med spjällhuset. Kolla efter glapp i kamaxelgivaren, inte ovanligt på e46. Möjligtvis någon tändspole som gett sig. Lättaste är att kolla felkoderna..
Citera
2013-06-23, 01:29
Medlem
jag skulle tro att kopplingen börjar ge sig..
Citera
2013-06-23, 02:44
Medlem
volvoforlife1337s avatar
Snor denna lite med. Min kompis som har en Clio, 99'a utan styrservo osv, Den hackar fram på både ettan och tvåan när man gasar på, men tar man det väldigt varsamt med gasen så är det bra, Är ungefär som om den hoppar några kuggar typ.
Citera
2013-06-23, 11:43
Medlem
oRuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Special.D
Låter inte troligt med spjällhuset. Kolla efter glapp i kamaxelgivaren, inte ovanligt på e46. Möjligtvis någon tändspole som gett sig. Lättaste är att kolla felkoderna..

Hur byter jag tändspole? Är det något som går att läsa sig till hur man gör och kan byta själv eller är det någon större process?
Citera
2013-06-23, 14:10
Medlem
Special.Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oRuse
Hur byter jag tändspole? Är det något som går att läsa sig till hur man gör och kan byta själv eller är det någon större process?
Är den sexcylindrig så har du 6 tändspolar som sitter på varje tändstift. Dumt att chansa på att byta dom utan att ha kollat felkoderna, åk till närmsta verkstad och läs av, kostar ett par hundralappar.
Citera
2014-02-23, 15:55
Medlem
TokfullSnubbes avatar
Hatar när man söker lösningar och när trådar plötsligt bara dör innan man fått veta hur det gått...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in