Citat:
Ursprungligen postat av
micke093
Hej!
Bestmde mig hr om dagen fr att ladda ner programmet Gamesalad (fr er som inte vet r det ett program d man kan gra spelappar utan att behva kunna programmering till iphones osv). Jag gick in p hemsidan (Gamesalad.com) och tryckte p ladda ner, hittills inga problem.
Nedladdningen brjade utan ngra konstigheter och slutfrdes sedan. Jag frskte ppna filen jag laddat ned fr att installera och slutfra nedladdningen men hr kom problemet. [b]Det kom inte upp en installwizard som det brukar gra i vanliga fall (d man trycker p "kr" "nsta" "nsta "nsta" "slutfr" osv, ni frstr. Istllet kom det upp en ruta med 2 alternativ, "Vlj program i en lista som du vill ppna filen med" eller "Anvnd webben fr att ppna filen", ngot sdant stog det.
Jag satt i mnga timmar och frskte lista ut hur jag skulle gra. Avinstallerade och frskte installera om programmet osv utan ngon framgng. Laddade ner en DMG-extractor men inte det hjlpte heller.
Knns surt att inte kunna komma igng med spelskapandet pga detta d jag r vldigt taggad. Skulle verkligen uppskatta om ngon av er kunde hjlpa mig genom tips p hur jag kan lsa problemet eller kanske till och med om ngon av er tar er tiden att frska ladda ner programmet och installera det och sedan sga hur ni bar er t och om ni sttte p samma problem som mig osv.
Har en bild jag kan ladda upp men verkar inte g hr p flashback och den r fr stor fr imageshack..
Tack p frhand!
P Gamesalads hemsida str det att programmet r fr Mac OS X. r man programmerare ska man vl knna till sna trivialiteter som olika systemarkitekturer mm.