2013-06-22, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laughinglast
Tack!!

Men om de nu skulle lyckas och komma in, kan de använda mina applikationer trots att jag har bytt lösenord? För jag dumbon har väldigt privata uppgifter i min mail och jag vet att e-posten brukar inte uppdatera lika snabbt såsom man uppdaterar från telefonen.
varenda gång (varenda) du läser din email eller skickar ett brev så skickar telefonen ett lösenord. har du bytt detta så kommer man få ett felmeddelande.
Citera
2013-06-22, 21:27
Medlem
Laughinglasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettkontobara
varenda gång (varenda) du läser din email eller skickar ett brev så skickar telefonen ett lösenord. har du bytt detta så kommer man få ett felmeddelande.

Tackar. Man inser verkligen vilken idiot man är som har så mycket information om en själv i en jävla liten prickmaskin. Får vara försiktigare nästa gång och inte ta för givet att man aldrig skulle vara klantig
Citera
2013-07-15, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laughinglast
Tack!!

Men om de nu skulle lyckas och komma in, kan de använda mina applikationer trots att jag har bytt lösenord? För jag dumbon har väldigt privata uppgifter i min mail och jag vet att e-posten brukar inte uppdatera lika snabbt såsom man uppdaterar från telefonen.

Hur vet du att den Är IMEI spärrade? har du nr kan jag kolla upp det.

/J
Citera
2026-03-21, 16:06
Avstängd
Seg situation, fattar att du är stressad 😕 men tyvärr: har du inte haft “Hitta min iPhone” aktiverat så är det i princip kört att fjärrradera den nu i efterhand.

Det du gjort via iTunes påverkar tyvärr inte mobilen som den är nu, det ändrar bara det som synkas framöver – så det hjälper inte i det här läget.

Men det finns ändå några grejer du borde göra direkt:

Byt lösenord på ditt Apple-ID (det viktigaste)
Logga ut alla enheter från Apple-ID om du kan
Byt lösenord på mail, sociala medier och bankappar som fanns i mobilen
Kontakta operatören och spärra SIM-kortet (låter som du kanske redan gjort det)
Polisanmäl om du inte redan gjort det

Ang jailbreak + IMEI-spärr: en modern iPhone är väldigt svår att komma in i utan kod/Face ID, och en IMEI-spärrad mobil är i princip värdelös för tjuven mer än för reservdelar. Dina grejer är alltså oftast säkrare än man tror, så länge du hade kodlås på den.

Så ja, du kan nog inte radera den nu – men fokus bör vara att säkra alla dina konton istället.

Hoppas det löser sig

https://msmobilservice.se/sa-skyddar-du-din-mobil-mot-stold-och-forlust/
Citera
2026-03-21, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VirtuellVerklighet
Seg situation, fattar att du är stressad 😕 men tyvärr: har du inte haft “Hitta min iPhone” aktiverat så är det i princip kört att fjärrradera den nu i efterhand.

Det du gjort via iTunes påverkar tyvärr inte mobilen som den är nu, det ändrar bara det som synkas framöver – så det hjälper inte i det här läget.

Men det finns ändå några grejer du borde göra direkt:

Byt lösenord på ditt Apple-ID (det viktigaste)
Logga ut alla enheter från Apple-ID om du kan
Byt lösenord på mail, sociala medier och bankappar som fanns i mobilen
Kontakta operatören och spärra SIM-kortet (låter som du kanske redan gjort det)
Polisanmäl om du inte redan gjort det

Ang jailbreak + IMEI-spärr: en modern iPhone är väldigt svår att komma in i utan kod/Face ID, och en IMEI-spärrad mobil är i princip värdelös för tjuven mer än för reservdelar. Dina grejer är alltså oftast säkrare än man tror, så länge du hade kodlås på den.

Så ja, du kan nog inte radera den nu – men fokus bör vara att säkra alla dina konton istället.

Hoppas det löser sig

https://msmobilservice.se/sa-skyddar-du-din-mobil-mot-stold-och-forlust/

Snubben startade tråden 2013, och sista inlägget i tråden före ditt är från just 2013, så jag tror att du är en smula sent ute med dina råd och tips….😅
Citera
2026-03-29, 18:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Snubben startade tråden 2013, och sista inlägget i tråden före ditt är från just 2013, så jag tror att du är en smula sent ute med dina råd och tips….😅
Oj 2013
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in