Citat:
Ursprungligen postat av
Laughinglast
Jag ville ringa till Apple service men min service är utgången eftersom mobilen är spärrad.
apple bryr sig inte om din telefon är spärrad. apple kan inte ens se om din telefon är spärrad. de bryr sig om garantistatus och status på din support (vilket är 90 dagar efter inköp om du inte förlängt det)
Citat:
Ursprungligen postat av
Laughinglast
Har i timmar nu försökt gå in på min icloud/AppleID för att kunna radera min mobils information (meddelanden, bilder, appar osv) så att tjuvjävlar inte får tag på det när/om de har lyckats jailbreaka mobilen (om man kan ens jailbreaka en mobil som är IMEI-spärrad).
Jag vet att icloud tillhandahåller funktionen att man kan fjärrlåsa sin enhet, radera sin enhet eller ta bort informationen via sin dator. Men problemet är att jag inte har funktionen "hitta min mobil" påslagen i mobilen så jag tror därför inte att jag kan göra så mycket (samt att mobilen är fullkomlig spärrad).
här måste vi reda ut lite.
1. om du inte har "hitta min iphone" påslaget så är det 100% omöjligt för dig att radera den. du kan ge upp redan nu. det går inte. det finns inget sätt, ö.h.t., för dig att ta bort informationen från telefonen.
2. du kan absolut jailbreaka en telefon som är IMEI-spärrad. IMEI-spärr är något som görs i telefonnätverken, inte på telefonen. din telefon går fortfarande att använda, all information finns kvar, man kan fortfarande logga in på din facebook om man kopplar upp sig mot wi-fi etc. däremot, eftersom spärren görs i nätverken och inte i telefonen, så kan man aldrig ta bort imei-spärren på en telefon genom jailbreak. mig veterligen är det enda sättet att byta imei-nummer att byta moderkort på telefonen. det är möjligt att någon lyckats hacka detta, men jag har då inte sett någon sådan lösning.
det enda, och jag menar ENDA, man inte kan göra på din telefon är att ringa/ta emot samtal och sms samt använda mobilsurf. allt annat fungerar.
all data ligger kvar
har du inget lösenord på telefonen är det bara att gå in i den
alla bilder går att titta på, överföra till datorn och skicka upp på internet
all musik går att lyssna på
etc
det är ingen skillnad mellan en IMEI-spärrad iphone och en iphone man tagit ur SIM-kortet på. om man kommer åt din information med SIM-kortet ute så kommer man åt all information när den är IMEI-spärrad.
ledsen, men du är helt körd och det enda du kan hoppas på är ren och skär tur. förutsatt att du inte har ett kodlås på telefonen för att låsa upp den. har du det, så kommer ingen komma åt din information eftersom telefonen totallåser sig efter för många felaktiga försök och då är det enda sättet att komma runt det att totalt blåsa telefonen vilket inte lämnar en enda smula information kvar på den.