Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-22, 11:48
Medlem
Har precis köpt mig en laptop med Windows 8. Verkligen avskyr windows 8 och vill formatera om datorn och lägga in windows 7. Men på Compaqs hemsida hittar jag inte drivrutiner till datorn.

Vet att windows 7 har väldigt många drivrutiner "färdiga" i sig själv. Men om de nu ej skulle finnas är man ju lagom körd när man blåst hela datorn.

mvh
Citera
2013-06-22, 11:53
Medlem
Alven72s avatar
Jo, men nog måste Compaq ha drivrutiner på sin hemsida? Vilken datormodell har du? Följde det inte med någon CD?
Citera
2013-06-22, 11:55
Medlem
Alven72s avatar
Kolla på den här länken. Jag vet inte varför just den där modellen dök upp, men det går att ändra.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documentSubCategory?tmp_task=solveCategory&cc=se&d lc=sv&lc=sv&product=3357411
Citera
2013-06-22, 11:58
Medlem
Ingen cd skriva följde med!

Har en Compaq cq58-351SO

Hittar bannemig inga drivrutiner någon stans!
Citera
2013-06-22, 12:02
Medlem
Drapåtrissors avatar
Läste att det är nästan omöjligt att byta OP på fabriksdatorer. Sitter fortfarande och svär över min ACER.
Citera
2013-06-22, 12:14
Medlem
Alven72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulldogswe
Ingen cd skriva följde med!

Har en Compaq cq58-351SO

Hittar bannemig inga drivrutiner någon stans!
Det ska enligt deras sida finnas ett produktnummer under datorn. Ditt modellnummer hjälpte nämligen inte det eminenta systemet hos Compaq:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/noPfinderResults?query=Compaq+cq58-351SO&cc=se&dlc=sv&lc=sv&tool=
Citera
2013-06-22, 13:01
Medlem
Helt sjukt! Inte ens med produktnumret så hittar den datorn!
Citera
2013-06-22, 13:50
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Läste att det är nästan omöjligt att byta OP på fabriksdatorer. Sitter fortfarande och svär över min ACER.
Det beror till största delen på drivrutinerna dock. Inte lätt att hitta de rätta...
Citera
2013-06-22, 14:34
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor

Låter märkligt då jag gjorde ominstallation på 3 st nya Acer-maskiner i veckan. Inga problem alls.

Från Windows 8 Pro till Windows 7 Pro. Har man fortfarande problem med diverse drivrutiner så kan man tar hjälp av program, te.x detta -> Driver Genius Professional

Driver Genius Professional is a professional Driver management tool features both driver management and hardware diagnostics. driver Genius provides such practical functions as driver backup, restoration, update and removal for computer users. If you often reinstall your operating system, you may not forget such painful experiences of searching all around for all kinds of drivers. If unfortunately you have lost your Driver CD, the search will be more troublesome and time-consuming. Now with the Driver backup function of Driver Genius, you can backup all drivers in your computer before reinstalling, and restore them with the Driver restoration function after system reinstallation has been completed. This will dramatically save your time for Driver installation during the system installation procedure, and you will no longer worry about where to find a Driver. Besides, you can create an automatic installation package for all drivers in your system by Driver Genius.

Finns på piratbukten.
Citera
2013-06-22, 16:22
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Låter märkligt då jag gjorde ominstallation på 3 st nya Acer-maskiner i veckan. Inga problem alls.
Tog upp problemet i en annan tråd. Det är en ACER XC100 billig skräpdator mest till för exet att surfa med. Först gick det inte ens att boota med en CD. men efter tips så ändrade jag i BIOS (den nya versionen UEFI) och ändrade till att inaktivera "secure post". Men ändå stannar skiten av mitt i installationen.
Citera
2013-06-23, 01:05
Medlem
Sverige2025s avatar
Mina råd :

1) Gör backup på din win8 installation, så du kan rulla tillbaka den. ( Systemavbildning under kontrolpanelen )
2) Installera Win7, kör updateras tills det ta stopp. Kör ett program everest ( har byt namn ) , för att ta reda vilken hårdvara de sitter i din dator. Det kompotenter du saknar drivsar får man manuellt leta på nätet.

Man får se upp dessa drivrutins letar program, för det är en riktig skojar bransch.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in