2013-06-22, 08:54
Medlem
Jag ska resa till Las Vegas och mellanlanda i Amsterdam samt Los Angeles. Jag hittar ingen information om det blir någon avgift för bagage på dessa sträckor. Delta som vi flyger LA-Vegas säger att dem tar betalt för bagage för sina inrikessträckor i ekonomi. Nu är ju denna sträckan med Delta bara en del i resan, därför kanske inte avgiften är aktuell här? KLM och Air France som vi också flyger med till och från USA får jag heller inte fram någon information om eventuella bagageavgifter. Är det någon här som har någon erfarenhet av detta?
Citera
2013-06-22, 13:40
Medlem
Jag vet bara hur det funkade för mig när jag flög Stockholm- Phoenix med mellan landning i Chicago, flög SAS och American Airlines.
Trodde också jag skulle åka på bagage avgift i Chicago på dit vägen men slapp detta då väskorna var incheckade för hela trippen.
På hemvägen åkte jag på att betala bagageavgift för inrikes resan mellan Phoenix och Chicago.
Så någon form av avgift kommer du säkert åka på det är bara frågan vart och hur mycket. Tycker nästan du ska dra iväg ett email eller telefonsamtal till KLM och Delta.
Citera
2013-06-22, 14:11
Medlem
10 sekunder på KLMs sida...

http://www.klm.com/travel/se_sv/prepare_for_travel/baggage/baggage_allowance/index.htm

Finns t.o.m en särskild sida ”Resa till USA”
http://www.klm.com/travel/se_sv/prepare_for_travel/travel_planning/usa/index.htm

Hur lyckas man boka resa när man inte lyckas hitta info om baggage på flygbolagens sidor?

Har ni koll på att man måste söka ESTA senast 3 dagar (72 timmar) innan resan?
Senast redigerad av Waterproof32 2013-06-22 kl. 14:14.
Citera
2013-06-22, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajson82
Jag vet bara hur det funkade för mig när jag flög Stockholm- Phoenix med mellan landning i Chicago, flög SAS och American Airlines.
Trodde också jag skulle åka på bagage avgift i Chicago på dit vägen men slapp detta då väskorna var incheckade för hela trippen.
På hemvägen åkte jag på att betala bagageavgift för inrikes resan mellan Phoenix och Chicago.
Så någon form av avgift kommer du säkert åka på det är bara frågan vart och hur mycket. Tycker nästan du ska dra iväg ett email eller telefonsamtal till KLM och Delta.
Tacka för infon! Ja jag har också på känn att jag kommer åka på bagageavgift på inrikessträckan hem.. Jag har flygit ett 10 tal gånger över till USA och olika destinationer och detta är ett nytt fenomen för mig att dem inte bakar in denna avgift i biljetten.
Citera
2013-06-27, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larab
Tacka för infon! Ja jag har också på känn att jag kommer åka på bagageavgift på inrikessträckan hem.. Jag har flygit ett 10 tal gånger över till USA och olika destinationer och detta är ett nytt fenomen för mig att dem inte bakar in denna avgift i biljetten.

Har Du bokat hela resan som en resa hos ett flygbolag så är det deras regler som gäller. Ingår bagage som hos t.ex. SAS, British Airways så ingår det även på sträckor som trafikeras av deras partners.

Bokar man däremot separat inrikesflyg och en separat transatlantisk flygning så får man klart betala respektive flygning efter varje bolags regler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in