2013-06-21, 05:35
Medlem
brass-mannens avatar
Kom nyss på en kul ide på att samla alla seriösa ue'are och göra en fet film från allas orten samt träffas och köra tillsammans på olikas orter. Skulle ju vara grymt om det lyckades och blev en nice svensk UE lång film, finns det då något intresse om det skulle bli någon genomförd ide måntro?

OBS bara en liten tanke som ja har nu som kan leda till något

Tanken med denna ide är att ja gillar träffa nya folk med samma intresse och är seriösa, gillar att filma/dokumentera och visa att UE scenen lever än.

För er som det kliar i fingrarna enbart för lägga en spydig kommentar eller tycker min ide är piss, ni behöver inte skriva.Mvh
Citera
2013-06-21, 18:39
Medlem
BlackBookss avatar
Okej hur skiljer man på "seriösa" och "oseriösa" ue'are? Det är en "hobby" för alla och man behöver inget "erkännande" för att hålla på.

Lycka till med din film...................................
Citera
2013-06-21, 19:04
Medlem
Tycker att det är en grym ide.
Dock så vet jag inte om det är många där jag bor som håller på med UE har börjat lite smått.
Men jag hade lätt kollat på filmen om det blir någon
Citera
2013-06-22, 06:53
Bannlyst
Kan mötas upp i nån källare
dricka bira äta chips o kolla på
ue film kanske?
Citera
2013-07-04, 06:28
Medlem
brass-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Okej hur skiljer man på "seriösa" och "oseriösa" ue'are? Det är en "hobby" för alla och man behöver inget "erkännande" för att hålla på.

Lycka till med din film...................................
Om du inte kan ställa dig den frågan själv o lyckas få svar så får ja misstankar om att du är väldigt smart.. kanske jobbar på nasa?
Citera
2013-07-04, 06:30
Medlem
brass-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HOM0
Kan mötas upp i nån källare
dricka bira äta chips o kolla på
ue film kanske?
vi kan ju dra ett runk istället? i någon lortig källare!,
Citera
2013-07-04, 08:19
Medlem
Nja.

Jag utövar inte UE för någon annans skull än min egen, och jag gör det endast för min egen sinnesfrid.

Jag har ingen lust att folk får veta vem jag är och vad jag håller på med, och kanske viktigast: vilka platser jag besöker. Det krävs bara att fel människor får se videon och helt plötsligt är alla mina smultronställen vandaliserade och nedsprayade.
Citera
2013-07-04, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RatosPipa
Nja.

Jag utövar inte UE för någon annans skull än min egen, och jag gör det endast för min egen sinnesfrid.

Jag har ingen lust att folk får veta vem jag är och vad jag håller på med, och kanske viktigast: vilka platser jag besöker. Det krävs bara att fel människor får se videon och helt plötsligt är alla mina smultronställen vandaliserade och nedsprayade.

+1
Citera
2013-07-05, 03:59
Medlem
brass-mannens avatar
Citat:
Nja.

jo du har en poäng. Men man behöver ju inte filma vägarna dit/in?.
Citera
2013-07-10, 00:35
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brass-mannen
Skulle ju vara grymt om det lyckades och blev en nice svensk UE lång film, finns det då något intresse om det skulle bli någon genomförd ide måntro?
Hade varit grymt, tyvärr tror jag inte att några seriösa nappar på iden -UE-folk är rätt så ljusskygga utav sig.
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Näe exakt, man behöver inget erkännande för att hålla på men det finns ju alltid seriösa och mindre seriösa inom gruppen. Vissa vill inte lyfta ett finger för att komma över vägbeskrivningar/koordinater, vandaliserar, stjäl, "outar" allt och alla o.s.v...

Kanske bättre att välja ut några vettiga personer till "dokumentären" som visar okunnigt folk vad UE-handlar om... grunderna och sådant. Vill man vara lite avancerad så kan man ju ta folk från alla olika grupper/inriktningar för att visa bredden på kulturen men det kan ju bli svårt att välja rätt så man återger rätt bild.
Citat:
Nja.

Vad fan gör du här då? Sluta skriv inlägg då!
Citera
2013-07-10, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Running_man
Vad fan gör du här då? Sluta skriv inlägg då!

Jag är här för att diskutera och titta på bilder samt dela med mig av bilder.

Jag avslöjar aldrig något om ställen jag bedömer är i riskzonen för vandaler, och är inte intresserad att besöka flera av de ställen som tas upp i dessa trådar då jag inte vill göra intrång. Innan jag berättar om ett ställe åt någon tar jag grundligt reda på vad för slags person denne är utifrån hans/hennes flashbackinlägg. Verkar det vara en redlig typ så kan jag avslöja en plats i ett privat meddelande.

Det är vad jag gör här. Anonymt och bra.

Att sedan inte vilja delta i en video som en helt okänd person ska spela in och lägga upp på internet, där mitt ansikte och röst avslöjas och där jag inte har kontroll över vad som sägs och filmas smakar inte bra i min mun. Det är folk som golar för mycket och gör en för stor sak av UE som har bidragit till dess dåliga rykte bland lekmän. Hemlighållande is the key.

Tänk igenom dina inlägg en extra gång innan du svarar. Smartskaft.
Citera
2013-07-11, 14:42
Medlem
Håller med dig "Pipan" alla har rätt att köra sitt eget UE-race.........................
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in