Citat:
Ursprungligen postat av
AnabolicH2O
Hejsan!
Jag sökte mig till den privata vården där jag träffat en ortoped som verkar kompetent.
Rehabövningar för att stärka rotatorcuffar är standard i mitt program och har så varit en längre tid.
Jag vet inte riktigt vad det finns för alternativ till kortison? Rehab har jag kört så länge redan, och det blir inte bättre.
Tänkte köra en liten uppdatering här. Nu har det gått några månader sedan jag fick kortison i axeln och faktum är att det känns som att smärtan har gett med sig en aning, kanske med 25-35%. Men jag har fortfarande extremt mycket problem.
Problemen uppstår främst vid olika ryggövningar. När jag släpper upp skuldrorna vid latsdrag och sedan skall släppa ned dem, så uppstår på min skadade sida ett "klickljud" och en känsla av att någonting hakar fast. Det gör ont och det blir svårt att utföra övningen nästan oavsett belastning.
Jag har även fokuserat väldigt mycket på cuffarna och baksida axlar under denna period men jag tycker att det känns väldigt svårt att få någon kontakt på min skadade sida, trots LÖJLIGA vikter och superkorrekt utförande.
I allmänhet när jag tränar så får jag mycket sämre kontakt i vänster axel och rygg och jag undrar verkligen vad fan detta kan bero på... det känns väldigt underligt!
När jag kör facepulls för att försöka stärka baksida axlar och vilka andra småmuskler den nu kan tänkas involvera så får jag också ett extremt kraschljud och det känns som att lederna hoppar omkring bak i skulderpartiet...
Tilläggas kan också att den skadade axeln är väldigt framåtroterad och jag verkar inte kunna förbättra detta alls efter flera månaders seriös rehab. Någon som har idéer på var jag kan söka mig för ytterligare hjälp eller vilka muskelgrupper jag bör satsa på att bygga upp?
Just det, vid ryggövningar så kan det även hända att min vänsterarm domnar av ibland, väldigt underligt...
Även vänster trapz är väldigt svår att få kontakt med och om jag till exempel försöker mig på att köra marklyft så blir det lätt att min skadade axel "faller ned" och jag behöver använda en extrem viljekraft för att lyckas hålla den rak..
Hoppas på någon typ av hjälp, tack ni som orkar läsa igenom detta!