Citat:
Ursprungligen postat av
BlackMetal
Haha alltid sånt hat mot alkohol i varenda cannabis-tråd. Mest folk som är för unga för att köpa sitt egna dricka eller?
Båda är mycket trevliga droger och passar olika tillfällen men det är absolut inte liknande rus, inte ens i närheten.
Ja, jag kan hålla med dig här faktiskt. Alkohol orsaker en väldans massa ont och är inte alls bra för kroppen, men jag drar mig absolut inte för en riktigt sjyst festkväll med polarna när vi dricker. Alkohol är enligt mig en kanondrog ur en festsynvinkel. Det är lättsamt, folk öppnar sig och att dansa är plötsligt skitkul. Förutsatt att man kan hantera alkohol d.v.s.
Jag vet inte riktigt om jag tycker rusen är särskilt lika. Cannabis får dig ju inte att släppa hämningarna på samma sätt som alkohol gör. T.ex. gå fram till den där skitsnygga bruden och bjuda henne på öl. Men sitter man en kväll med polarna och röker gräs och asgarvar så tycker jag det kan liknas cannabis. Men då är det mer stämningen och känslan kring kvällen än ruset i fråga.
Sen tycker jag att ta en liten kvällsspliff innan man lägger sig i viss mån tåls att jämföras med att ta en sängfösare i avkopplande syfte. Även om rusen inte är jättelika får man även där en liknande känsla, då i form av avkopplingen.