2013-07-03, 03:13
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig
två helt olika droger, men desorientationen kan vara lite liknande. Men det är faktiskt tvärt om; Alkohol trubbar av dina sinnen och du tror att du är nyktrare än vad du är, CB ökar din sinnesnärvaro (lukt, smak, syn, hörsel) allt blir skarpare. Men med en lättare förvirring ovanpå allt denna.

Helt rätt, perfekt beskrivet! Fast det fetstilta kan diskuteras, det beror väl på vilken strain du röker, eller? Jag kan känna den lätta förvirringen på vissa strains medans jag ibland känner mig rätt så nykter fastän jag precis tänt en, väldigt olika har det varit för mig dock.¨

Ont:Nej det skiljer sig något enormt på rusen mellan dessa 2 droger! Jag vet idag vilken drog som passar mig bäst efter alla år med festande och knarkande, och det är inte längre alkoholen som så länge varit min favorit. Fast vi är ju alla olika och påverkas även olika utav droger så din vän kanske inte känner nån skillnad. Nej, tacka vet jag cannabisen som är så mycket mildare mot både kropp och själ. Om ändå alla människor skippade alkoholen och rökte braj istället, fan vad mycket lugnare det skulle vara ute på våra gator!
Citera
2013-07-03, 04:01
Medlem
Som natt och dag , Cellerna dansar i kroppen på dig och du känner verkligen hur muskel grupper osv blir "tunga" ibland känns de som någon har ställt empirestate buildning på än
Citera
2013-07-03, 06:38
Medlem
CB känns som att bli nerbäddad i en säng med täcken gjorda på finaste kattungar.
Alkohol känns som att bli slagen upprepande gånger i ansiktet tills du spyr o svimmar.
Citera
2013-07-03, 06:42
Medlem
EddieMeduzaRaggers avatar
Beror nog på från person till person hur denne påverkas av alkohol och cannabis.
Varje gång när någon som inte röker frågar mig hur cannabisruset är så öppnar jag alltid upp med "Det är typ som alkohol, fast..." sedan rabblar jag upp olika saker som jag brukar komma på på rak arm såsom att musiken och maten blir bättre, saker blir roligare, ja, dom vanliga grejerna.
Citera
2013-07-03, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EddieMeduzaRagger
Beror nog på från person till person hur denne påverkas av alkohol och cannabis.
Varje gång när någon som inte röker frågar mig hur cannabisruset är så öppnar jag alltid upp med "Det är typ som alkohol, fast..." sedan rabblar jag upp olika saker som jag brukar komma på på rak arm såsom att musiken och maten blir bättre, saker blir roligare, ja, dom vanliga grejerna.

Ja det är som att vara barn igen, världen blir intressant igen.

Svårare än så är det inte.
Citera
2013-07-03, 09:19
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OffensiveShit
Man kan köra bil helt ok när man är bäng, inte om man är full.

Alkohol är lite mer giftigt
Citera
2013-07-03, 09:23
Medlem
BlackMetals avatar
Haha alltid sånt hat mot alkohol i varenda cannabis-tråd. Mest folk som är för unga för att köpa sitt egna dricka eller?
Båda är mycket trevliga droger och passar olika tillfällen men det är absolut inte liknande rus, inte ens i närheten.
Citera
2013-07-03, 14:06
Medlem
Battery6s avatar
Tycker inte alls rusen är lik varandra, på alkohol fuckas kroppen, man får sämre kontroll på finmotorik osv medan på cb så fuckas hjärnan och tankarna börjar leka runt. Är två väldigt skiljda saker enligt mig.
Citera
2013-09-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av browcode
Du blir onykter av båda. Jag själv skulle säga att det har väldigt mycket från röka till röka beroende på hur lika det är.

Om jag röker sativa, blir jag riktigt pratglad och älskar att göra saker. T.ex om man sitter och grillar vid en sjö så älskar jag att bara springa iväg och hoppa ner i vattnet från det högsta stället jag kan hitta. Spela lite musik och snacka skit.

Tvärt emot om jag röker indica, då vill jag gärna bara sitta hemma i soffan med en skön film och godsaker.

Sativa är ganska likt alkohol, slipper dock att jag dricker för mycket och vill sova. Samt så slipper jag vara bakis dagen efter med lite gott att röka.

Observera att detta är mina egna åsikter kan inte prata för någon annan och det är i hårda drag. Skulle någon fråga min spontant skulle jag nog säga att det är helt olika.

Nja, det är stor skillnad på röka överhuvudtaget, sativa kan man inte vara social på oxh uppfatta allt normalt om man t.ex snackar med en polis, om man däremot snackar med en polis på alkohol äger man ju
Citera
2013-09-04, 18:31
Medlem
Thucydidess avatar
Rusen liknar inte ens varandra, där föredrar jag Cannabis med enorm marginal. Talande är att Cannabis kan dämpa illamående för mig, medan alkohol tenderar att producera illamående. Utöver den kontrasten ska nämnas att rusen har helt olika kvalitativa egenskaper.

Det enda jag finner falla ut till alkoholens fördel är att det i min mening inte finns något sätt att inta cannabis som är lika smeksamt mot sinnesapparaten som en god whisky. Det gäller bara att inte bli full.
Citera
2013-09-04, 22:32
Bannlyst
Nej, det tycker inte jag. Det är stor skillnad!
Citera
2013-09-09, 02:35
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Haha alltid sånt hat mot alkohol i varenda cannabis-tråd. Mest folk som är för unga för att köpa sitt egna dricka eller?
Båda är mycket trevliga droger och passar olika tillfällen men det är absolut inte liknande rus, inte ens i närheten.

Ja, jag kan hålla med dig här faktiskt. Alkohol orsaker en väldans massa ont och är inte alls bra för kroppen, men jag drar mig absolut inte för en riktigt sjyst festkväll med polarna när vi dricker. Alkohol är enligt mig en kanondrog ur en festsynvinkel. Det är lättsamt, folk öppnar sig och att dansa är plötsligt skitkul. Förutsatt att man kan hantera alkohol d.v.s.

Jag vet inte riktigt om jag tycker rusen är särskilt lika. Cannabis får dig ju inte att släppa hämningarna på samma sätt som alkohol gör. T.ex. gå fram till den där skitsnygga bruden och bjuda henne på öl. Men sitter man en kväll med polarna och röker gräs och asgarvar så tycker jag det kan liknas cannabis. Men då är det mer stämningen och känslan kring kvällen än ruset i fråga.

Sen tycker jag att ta en liten kvällsspliff innan man lägger sig i viss mån tåls att jämföras med att ta en sängfösare i avkopplande syfte. Även om rusen inte är jättelika får man även där en liknande känsla, då i form av avkopplingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in