2013-06-20, 15:21
Medlem
kkimboslices avatar
Skriver med en kompis om lite random saker så kommer vi in på ämnet alkohol och cb. Han röker inte längre för han 'lyssnar på lagen', utan han dricker istället. Han sa att han tyckte cb och alkohol har samma rus bara att man inte har någon kroppskontroll när man är full.
Såhär skrev han om man ska vara exakt:
- Det är som att vara bäng fast utan kropsskontroll,
och man kan inte kittla sig själv.

Jag har själv ingen åsikt om det för jag har faktiskt aldrig varit full eftersom jag inte tycker om alkohol någonstans och bara dricker lite när jag väl dricker, plus att min pappa har jättelätt för att bli full och vill inte bli som honom utifrån det jag sett. Dock har jag inget emot folk som dricker.

Så vad tycker ni?
Citera
2013-06-20, 15:23
Medlem
BaLLs avatar
fel
Citera
2013-06-20, 15:23
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
En jävla skillnad på rusen. Din kompis verkar ha perceptionsstörningar.
Citera
2013-06-20, 15:25
Medlem
kkimboslices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaLL
fel

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pennypacker
En jävla skillnad på rusen. Din kompis verkar ha perceptionsstörningar.

Tycker ni det finns några likheter alls?
Citera
2013-06-20, 15:26
Medlem
BenAsslicks avatar
Alltså, rätt så grovhugget så liknar dom ju varandra, men att säga att det är samma rus är ju inte sant.
Citera
2013-06-20, 15:30
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
Enda likheterna i min mening är att man inte längre är nykter, och båda snurrar till det i hjärnan om än på olika sätt.

Kort och gott är alkohol en bedövare som tar bort sinnesintryck. Cannabis fungerar tvärtom då det förstärker sinnesintryck.
Citera
2013-06-20, 15:37
Medlem
browcodes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkimboslice
Tycker ni det finns några likheter alls?

Du blir onykter av båda. Jag själv skulle säga att det har väldigt mycket från röka till röka beroende på hur lika det är.

Om jag röker sativa, blir jag riktigt pratglad och älskar att göra saker. T.ex om man sitter och grillar vid en sjö så älskar jag att bara springa iväg och hoppa ner i vattnet från det högsta stället jag kan hitta. Spela lite musik och snacka skit.

Tvärt emot om jag röker indica, då vill jag gärna bara sitta hemma i soffan med en skön film och godsaker.

Sativa är ganska likt alkohol, slipper dock att jag dricker för mycket och vill sova. Samt så slipper jag vara bakis dagen efter med lite gott att röka.

Observera att detta är mina egna åsikter kan inte prata för någon annan och det är i hårda drag. Skulle någon fråga min spontant skulle jag nog säga att det är helt olika.
Citera
2013-06-20, 16:30
Medlem
airell8s avatar
Har övergett alkoholen för att cb får mig att må bättre. Jag mår lätt illa av alkohol, blir sjukt bakis osv. Ruset är inte alls detsamma. Så fort jag druckit två till tre öl och känner att en fylla är på gång så vill jag bli av med känslan direkt för att jag personligen inte tycker att den är lika skön som ett rus på cb.
Citera
2013-06-20, 23:10
Medlem
zajjahs avatar
nej man blir inte änns nästan lika dum i huvet av att röka som att dricka. går inte att jämföra. är som ett mentalt cp och einstein.
Citera
2013-06-21, 00:22
Medlem
Om man är riktigt full på alkohol så spyr man, blir rejält vinglig, slöddrar och blir jobbig mot polare. Är man helt bäng sitter man mest och skrattar eller tänker tyst. Väldigt stor skillnad.

Båda påverkar dig så de har ju det gemensamt. Men ungefär där slutar det.
Citera
2013-06-22, 14:11
Bannlyst
två helt olika droger, men desorientationen kan vara lite liknande. Men det är faktiskt tvärt om; Alkohol trubbar av dina sinnen och du tror att du är nyktrare än vad du är, CB ökar din sinnesnärvaro (lukt, smak, syn, hörsel) allt blir skarpare. Men med en lättare förvirring ovanpå allt denna.
Citera
2013-07-03, 02:43
Medlem
OffensiveShits avatar
Man kan köra bil helt ok när man är bäng, inte om man är full.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in