2013-07-09, 15:47
Medlem
TilleyHats avatar
Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker det är anmärkningsvärt hur pass mycket sämre Cadel Evans har blivit sedan sin Tourvinst härom året. Han har ingen chans längre mot de allra bästa. Vad kan det bero på?
Citera
2013-07-09, 15:53
Medlem
Det enda som talar för att Froome skulle kunna vara ren och köra på tredje snabbaste tiden är att touren ännu är i ett tidigt skedde. Enligt Tyler Hamilton ger Epo-doping främst fördelar när man har cyklat ett par veckor och nivån av röda blodkroppar sjunker mer och mer. Skulle Froome köra på tredje snabbaste tiden sista veckan så är han garanterat dopat.
Citera
2013-07-09, 16:03
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker det är anmärkningsvärt hur pass mycket sämre Cadel Evans har blivit sedan sin Tourvinst härom året. Han har ingen chans längre mot de allra bästa. Vad kan det bero på?
Åldern. Karln var ju världsmästare redan som junior. Man håller inte hur länge som helst mentalt och fysiskt.
Citera
2013-07-09, 16:29
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Åldern. Karln var ju världsmästare redan som junior. Man håller inte hur länge som helst mentalt och fysiskt.

Åldern ja. Eller så är han mätt efter sin Tourseger.
Citera
2013-07-09, 16:53
Medlem
knullklassons avatar
Thibaut Pinot förklarar sig för Sporza:
Citat:
Somliga är rädda för spindlar och ormar. Jag är rädd för höga hastigheter. Det är en fobi. Jag kan inte ens hålla rullen på Cavendish utför. Jag har frågat mig själv vad jag egentligen har här att göra. Svaret är entydigt, absolut ingenting.
http://sporza.be/cm/sporza/extra/opvallend/130708_opvallend_Pinot
Citera
2013-07-09, 17:07
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson

Gjorde ju ett riktigt bra giro så helt slut är han inte.
Citera
2013-07-09, 17:53
Medlem
Illusioners avatar
Ruskigt fult utav Cavendish.

Diskad tro?
Citera
2013-07-09, 17:54
Medlem
Idiocracys avatar
Snygg tackling
Citera
2013-07-09, 17:56
Medlem
Drinis avatar
men cavendish din jävla sopa.
Vilket katastrofval han var.
Dubbelt tyskt
Citera
2013-07-09, 18:00
Medlem
IdaAmins avatar
Gick riktigt fort de sista kilometrarna. Hoppas för mitt Velolag att Pinot inte tyckte att det gick för fort bara.

Riktigt vass avslutning av Kittel, snabb som en vessla sista 50m. Sen kan jag tycka att Cavendish tilltag fick värre konsekvenser än vad gärningen var. Ser mer ut som om han helt missbedömer sin och den andra hastighet och när han sen ska in i slipstreamen är han inte förbi den andra cyklisten som han hade tänkt sig.
Citera
2013-07-09, 18:01
Medlem
Hur många gånger upprepa inte Vacchi vad han tyckte om Cavendish....han tar ofta chansen tycker jag att kritisera Cavendish tycker jag...vurpor som orsakas synligt av någon i täten ska dom straffas hårdare än dom som händer längre ner?? fel som fel eller?
Citera
2013-07-09, 18:20
Medlem
god.childs avatar
Ja Cav:s "tackling" kändes ju som en ren olycka, en lite klantig sådan men det måste ju vara lätt hänt i såna hiskeliga farter.

Cav underpresterar lite igen tycker jag, han borde hakat på sin uppdragare tidigare så hade han undvikit alla problem. Har nästan aldrig sett han förlora en spurt förut, tills jag tog ut han i Velogames.

Aja nya tag imorn, Tony martin borde väl vara 150 givna poäng?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in