2013-06-19, 20:55
Medlem
lithionits avatar
Min hund har förnärvande bara ett helt tikskydd (har haft två stycken innan som gått sönder)
Och läste på internet att det går att göra själv av gamla trosor.

Har någon här testat det? Hur bra är det i jämförelse med riktiga tikskydd som man köper i zooaffären?
Citera
2013-06-19, 21:00
Medlem
Gjorde skydd första löpperioden för äldsta hunden, funkade ju rent praktiskt men hon vägrade ha på sig dem så de åkte av direkt. Har aldrig använt något annat så kan inte uttala mig om det. Köpesskydd är bättre då de håller sig på plats i större utsträckning förstås.
Citera
2013-06-19, 21:08
Medlem
Limberjs avatar
mina kompisar gjorde ju skydd av trosor och en binda. fungerade tydligen hur bra som helst tills hundarna blev ensamma i några sekunder å slet av sig dom
Citera
2013-06-19, 21:16
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limberj
mina kompisar gjorde ju skydd av trosor och en binda. fungerade tydligen hur bra som helst tills hundarna blev ensamma i några sekunder å slet av sig dom

Haha, precis så det är. Min hund är en riktig ögontjänare, när jag är i närheten så gör hon ingenting. Men ofta när jag vaknar på morgonen så har hon under natten lyckats få av sig tikskyddet och tuggat sönder bindan :P
Citera
2013-06-19, 23:04
Medlem
Vår tik löper just nu och vi använder sonens blöjor! Klipper ett hål för svansen och spänner blöjan lite med en hårsnodd på magen.

Dock är hon en mindre hund (7kg).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in