2013-06-19, 19:20
Medlem
Jag har tröttnat på mitt nuvarande jobb där jag jobbat i många år och har därför börjat se mig om efter något annat. Jag vill ha något fysiskt jobb som är någorlunda omväxlande med inte nödvändigtvis så krävande för hjärnan. Jag har hört att man kunde förut, genom att jobba inom farmartjänst, få sådana jobb.

Fungerar det så fortfarande eller måste man ha någon form av spetskompetens eller traktorer och maskiner för att få vara medlem där?

Skulle vara tacksam om någon med erfarenhet av denna organisation ville svara.
Citera
2013-06-19, 19:48
Medlem
Har själv jobbat på farmartjänst i sydöstra Sverige. Fungerade mycket bra, lön kom när den skulle och sista arbetsplatsen jag var på tjänade jag faktiskt mer än de som var anställda där.

Man blir inte bara uthyrd till gårdar och lantbruk, även industrier, kommuner och entreprenadföretag hörde till uppdragsgivarna. Jobbade där ett år efter gymnasiet innan högskolan och var uthyrd till två industrier totalt.

Detta var kring 2002.

I mitt nuvarande jobb har jag faktiskt anlitat dem vid ett par tillfällen. Tyvärr har det inte varit några stjärnor jag blivit tilldelad..

Bara fråga på så skall jag försöka svara.
Citera
2013-06-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterbliven
Har själv jobbat på farmartjänst i sydöstra Sverige. Fungerade mycket bra, lön kom när den skulle och sista arbetsplatsen jag var på tjänade jag faktiskt mer än de som var anställda där.

Man blir inte bara uthyrd till gårdar och lantbruk, även industrier, kommuner och entreprenadföretag hörde till uppdragsgivarna. Jobbade där ett år efter gymnasiet innan högskolan och var uthyrd till två industrier totalt.

Detta var kring 2002.

I mitt nuvarande jobb har jag faktiskt anlitat dem vid ett par tillfällen. Tyvärr har det inte varit några stjärnor jag blivit tilldelad..

Bara fråga på så skall jag försöka svara.

Kul att få svar så snabbt från någon som är insatt

Samtliga som jobbar inom farmartjänst är alltså sina egna? Räcker det med att vara som mig, stor och stark, van vid "skitjobb" och inte rädd för att ta i? Vad var det för typ av industrijobb du hade? Hur kom du med i farmartjänst?

Tack på förhand!
Citera
2013-06-24, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yabbis111
Kul att få svar så snabbt från någon som är insatt

Samtliga som jobbar inom farmartjänst är alltså sina egna? Räcker det med att vara som mig, stor och stark, van vid "skitjobb" och inte rädd för att ta i? Vad var det för typ av industrijobb du hade? Hur kom du med i farmartjänst?

Tack på förhand!

Nja, du har din anställning hos och får lönen från Farmartjänst.
Kvällsskift hos metallindustri, satte in bordsben i en automatsvarv och väntade..
Var där ca. 1 vecka så de kom ifatt med sin leverans.

Sen var jag 1 år på en plastindustri och gjöt diverse saker. Blev erbjuden anställning på det företaget men tackade nej.

Sen hade motivationen att plugga vidare kommit tillbaka så jag sa upp mig.

Slog upp telefonkatalogen och ringde runt till diverse företag bara. FT ville träffas samma eftermiddag och till kvällen hade jag jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in