Kanske ska börja med lite info om dom senaste veckorna. För ca 3 veckor sen fick jag feber, ont i halsen, hosta och snuva, en vanlig förkylning tänkte ju jag.
Började känna mig bättre efter en vecka sen på bara en dag så började hostan bli värre och tröttheten mer påtaglig och fick även tillbaka febern så jag gick till doktorn och det visade sig att jag hade lunginflammation.
Jag fick hostmedicin och penicillin och började känna mig bättre igen efter ca en vecka. Igår så fick jag ett herpes utbrott (även detta inte så konstigt eftersom immunförsvaret fått jobba på :P) men sen så ploppade det upp en knöl på vänster sida under käken som bara växte och växte så jag ringde sjukvårdsupplysningen och hon tyckte jag skulle till doktor, jag förstod ju att det var en lymfkörtel som spöka men gick iallafall till doktorn.
Fick reda på att det var ett virus och inte bakterier så penicillinen hjälper ju inte men nu är det så att denna knöl har växt till sig rejält (som ett litet ägg ungefär 6 cm i diameter) och gör ont ända upp i käken sen har jag även fått en till liten knöl på nyckelbenet på samma sida som ömmar rätt mycket den å samt lite feber men inga höga grader.
Så det jag undrar är om detta är vanligt efter 3 veckors sjukdom(känns ju som att det skulle kommit tidigare isf) eller har jag åkt på körtelfeber eller nått?
Som sagt doktorn igår va ju som han va och gav mig inget svar alls egentligen på varför den va så svullen så jag vänder mig till er