• 5
  • 6
2013-06-19, 21:09
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biitchooz
Och OM jag nu har RÄTT till en lägenhet, är det då FEL av mig att ta den?

Du har inte rätt till någon lägenhet överhuvudtaget. Socialtjänsten är inte en bostadsförmedling. Så länge du inte tar fysisk eller psykisk skada av att bo med mamsen (att du inte trivs har inget med saken att göra) kommer kommunen inte att lyfta ett finger för att hjälpa dig få eget boende. Du borde ta dig själv i kragen och försöka läsa upp till ett gymnasiebetyg iallafall - det finns massor av distansutbildningar via nätet ifall du har problem med den sociala biten eller bara inte ids ta dig till en skola för att plugga. Utan någon som helst utbildning i baggaget har du tyvärr mycket små chanser att få en anställning med en lön att som du kan betala hyra och leva av.
Citera
2013-06-19, 21:18
Medlem
Biitchoozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0cus
USCH, måste DU skriva VARTANNAT ord MED versaler?

När kommer soc på besök? Jag kräver en update av dig kvinna.

Haha, måste, måste jag väl inte men förstod ju att någon skulle störa sig på det.
Och jag vet inte, jag ska dit på möte nästa vecka och jag ska ge dig en update då
Citera
2013-06-20, 07:33
Medlem
Fan vad folk måste vara taskiga förresten. De flesta borde väl minnas hur det var när man var 18 och inte ville annat än flytta hemifrån. Klart man försöker ta reda på hur man kan göra det. Att lära sig att det inte är så enkelt som man kanske tror när man är i den åldern är väl en del av mognadsprocessen, och den kan man ta sig igenom utan att bli utsatt för en massa personangrepp.

TS borde ställa sig i bostadskö igår!!! i så många kommuner som möjligt och förhoppningsvis flytta hemifrån om några år. Vill hon absolut flytta hemifrån idag är det jobb och andrahandsboende som gäller. Det mest rationella är som någon nämnt att bo hemma och samla till kontantinsats för bostadsrätt, men det är också antagligen den tråkigaste metoden och kräver väldigt mycket av en ung människas tålamod.
Citera
2013-06-20, 10:17
Medlem
Biitchoozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Fan vad folk måste vara taskiga förresten. De flesta borde väl minnas hur det var när man var 18 och inte ville annat än flytta hemifrån. Klart man försöker ta reda på hur man kan göra det. Att lära sig att det inte är så enkelt som man kanske tror när man är i den åldern är väl en del av mognadsprocessen, och den kan man ta sig igenom utan att bli utsatt för en massa personangrepp.

TS borde ställa sig i bostadskö igår!!! i så många kommuner som möjligt och förhoppningsvis flytta hemifrån om några år. Vill hon absolut flytta hemifrån idag är det jobb och andrahandsboende som gäller. Det mest rationella är som någon nämnt att bo hemma och samla till kontantinsats för bostadsrätt, men det är också antagligen den tråkigaste metoden och kräver väldigt mycket av en ung människas tålamod.

Det är en förstahands lägenhet jag har blivit erbjuden, men jag får hyra den med villkåret att jag avstår från besittningsskydd och att dom vill ha en hyresgaranti eller en borgensman. Och tack för dina ord lite variation här
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in