2013-06-18, 01:04
Medlem
Hej!
Kpte idag en yamaha dt50 moped nr jag provkrde den s gick den i ca 30 km/h.
Jag vill f den upp i 70 iallafall.
Jag fick med mig ett drev och jag undrar hur mycket snabbare kommer mopeden att g med strre drev? Sedan fick jag ven med ngot effektrr s frgan r om jag monrerar p dessa 2 sakerna hur mycket snabbare kommer mopeden att g?
Jag har en SYM scooter som jag inte fr igng hemma men den har ocks ett effekrr passar det effektrret p en gammal yamaha dt50? Tack p frhand
Citera
2013-06-18, 01:41
Medlem
Snlla hjlp mig
Citera
2013-06-18, 01:46
Medlem
steelkeyss avatar
Dra pluggen... till att brja med.
Citera
2013-06-18, 01:47
Medlem
Snyggs avatar
Om det r ett strre framdrev gr den fortare men om det r ett strre bakdrev gr den lngsammare. Vet inte hur stor skillnaden blir nr den r drevad, men den kanske gr ~10km/h mer?
Hur ser effektrret ut? r det effektkrk eller effektslutrr (eller bda) ?.
Citera
2013-06-18, 02:12
Medlem
Jag fr kolla p det imorgon effektrret jag har hemma r bltt och har ett R skrivet p sig tror jag.
Citera
2013-06-18, 06:01
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yubel
Jag fick med mig ett drev och jag undrar hur mycket snabbare kommer mopeden att g med strre drev?
Det finns inte en chans i helvete att ngon ska kunna svara p det nr du inte ens skriver hur stort det r n mindre vad fr drev det r, brukar st instansat i drevet hur mnga tnder det har.
Citat:
Sedan fick jag ven med ngot effektrr s frgan r om jag monrerar p dessa 2 sakerna hur mycket snabbare kommer mopeden att g?
terigen en frga som de inte finns en chans i helvete att svara p d det finns flera olika effektrr som inte har samma egenskaper men torde gra tmligen lite om motorn r pluggad.

Citat:
Ursprungligen postat av Snygg
Vet inte hur stor skillnaden blir nr den r drevad, men den kanske gr ~10km/h mer?
r vl inte s illa pinkat om du menar +-...drevning kan gra mopeden bde lngsammare eller snabbare beroende p, strre fram/mindre bak kan f en moped att g lngsammare om motorn inte orkar dra.

Citat:
Ursprungligen postat av yubel
Jag fr kolla p det imorgon effektrret jag har hemma r bltt och har ett R skrivet p sig tror jag.
Aj d funkar det inte, mste va grnt med gula blommor och ha texten "Jag lskar mamma" p
Citat:
Jag har en SYM scooter som jag inte fr igng hemma men den har ocks ett effekrr passar det effektrret p en gammal yamaha dt50? Tack p frhand
en sym har motorn p ett helt annat stlle n dt50mx s det lr va en del jobb med att f det att passa, mer jobb n det r vrt med tanke p att en ny effektkrk ligger p 400kr och uppt.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-06-18 kl. 06:06.
Citera
2013-06-18, 10:20
Medlem
INTPs avatar
Gller det en DT50MX, DT50R, DT50R, DT50R eller DT50R? Jag tror jag fick med alla svenskslda generationer av det som kan kallas DT50... Svrt att veta vilken utan rsmodell.
Citera
2013-06-19, 00:10
Medlem
Dtmx jag krde lite idag den gjorde 45 p rakstrcka
Citera
2013-06-19, 01:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Om du tror den gr 45km/h utifrn vad hastighetsmtaren visar s har du skitit i det bl skpet, hastighetsmtare r notoriskt dliga p att visa rtt hastighet s vore bra om du kontrollerade hur rtt den visar speciellt om du ska trimma.

Till exempel vldigt "obra" om den visar 30km/h nr din riktiga hastighet r 40km/h nr du kr frbi ett dagis/skola.
Citera
2013-06-23, 16:15
Medlem
Kp en 5.5hk 50cc Cylinder och en Grovkrk en Jamarcol. D har du 70-85 beroende p drevning.
Kopplingen brukar dock inte hlla s lnge
Citera
2013-06-23, 18:49
Medlem
fritjofkonkass avatar
Knns sjukt ondigt att trimma en original DT. Helt original fast med 13-drev fram och avsgad insats i avgasrret kommer man nd upp i femtio, vilket r en acceptabel mopedfart som inte r alltfr plgsam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in