Citat:
Ursprungligen postat av
yubel
Jag fick med mig ett drev och jag undrar hur mycket snabbare kommer mopeden att g med strre drev?
Det finns inte en chans i helvete att ngon ska kunna svara p det nr du inte ens skriver hur stort det r n mindre vad fr drev det r, brukar st instansat i drevet hur mnga tnder det har.
Citat:
Sedan fick jag ven med ngot effektrr s frgan r om jag monrerar p dessa 2 sakerna hur mycket snabbare kommer mopeden att g?
terigen en frga som de inte finns en chans i helvete att svara p d det finns flera olika effektrr som inte har samma egenskaper men torde gra tmligen lite om motorn r pluggad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Snygg
Vet inte hur stor skillnaden blir nr den r drevad, men den kanske gr ~10km/h mer?
r vl inte s illa pinkat om du menar +-...drevning kan gra mopeden bde lngsammare eller snabbare beroende p, strre fram/mindre bak kan f en moped att g lngsammare om motorn inte orkar dra.
Citat:
Ursprungligen postat av
yubel
Jag fr kolla p det imorgon effektrret jag har hemma r bltt och har ett R skrivet p sig tror jag.
Aj d funkar det inte, mste va grnt med gula blommor och ha texten "Jag lskar mamma" p
Citat:
Jag har en SYM scooter som jag inte fr igng hemma men den har ocks ett effekrr passar det effektrret p en gammal yamaha dt50? Tack p frhand
en sym har motorn p ett helt annat stlle n dt50mx s det lr va en del jobb med att f det att passa, mer jobb n det r vrt med tanke p att en ny effektkrk ligger p 400kr och uppt.