2005-06-15, 15:39
Medlem
Philliss avatar
Citat:
Appropå Strömblad, finns det någon som säger "ta löpning", "djupledslöpning", "ta djup" och " ta yta" som han?

HATAR dom uttrycken. Vadå ta löpning? Kolla på en fem år gammal match, ingen sa så då. Varför så mycket nu? Och djupledslöpning? 80% är väl såna i fotboll?
Alla de uttrycken finns i dagens fotboll. ta löpning=löp,ta djup=skaffa djup i planen, ta yta=skaffa dig ett fritt område
Citera
2005-06-16, 00:13
Medlem
gsfans avatar
Han är ju expert på att rabbla massa saker som inte har med matchen att göra i alla fall.Istället för att följa spelet så sitter han och pratar om nån annan match eller om nån spelares övergång.Nån mer som lagt märke till det?
Citera
2005-06-16, 01:53
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Henrik Strömblad är i mina ögon topp fem i Sverige. Han är enligt mig oftast både kunnig och påläst i ämnet, att han sedan också kryddar vissa tillställningar med historier, transferrykten och allt vad det nu må vara gör mig ingenting.

Enda plumpen för Strömblad kom i Milanoderbyt, då han blev onödigt mycket PK.

Den här tråden hade för övrigt aldrig kommit till om trådskaparen någon gång hade haft det ytterst tveksamma nöjet att lyssna till Torbjörn Sahlin på Eurosport. Maken till sämre kommentator har jag nog aldrig varit med om (och då har jag ändå hört Bo "Fet-Bosse" Gentzel kommentera med en Snickers i munnen).
Citera
2022-01-22, 16:25
Medlem
AbuserUsers avatar
Bumpar den här tråden med mitt hat gentemot Henrik! Han är den sämsta bland alla kommentatorer i Sverige förutom muppen Perlskog. Dom hae nån jävla magisk förmåga att missa allt som verkligen händer på planen och komma med sina egna jävla vilsna gissningar!

UT MED PACKET!!!
Citera
2022-01-22, 16:38
Medlem
Jobbade tätt med sportjournalister under 20 år, mest med tv-produktion. Strömblad är åtminstone en sympatisk man med mindre ego än många av de andra. Tycker han håller fortfarande.
Citera
2022-01-22, 17:06
Medlem
AbuserUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fernandoboy
Jobbade tätt med sportjournalister under 20 år, mest med tv-produktion. Strömblad är åtminstone en sympatisk man med mindre ego än många av de andra. Tycker han håller fortfarande.

Må så vara att han är sympatiskt. Men har definitivt inte spelsinne eller förmågan att se helheten av det som händer på planen. Fick det verkligen bekräftat i Villa matchen idag! Han är helt clueless!!
Citera
2023-04-24, 18:57
Bannlyst
Bumpar, Han har drabbats av ansiktsförlamning. Fått diagnos!

Han har kommenterat fotboll i 30 års tid men inte missat mer än fem–sex matcher.
Men helt plötsligt har Henrik Strömblad, 57, tvingats ta timeout.
Den populäre fotbollskommentatorn har drabbats av ansiktsförlamning.
– Jag vaknade en lördag morgon och kände att något vara annorlunda, säger Strömblad.

https://archive.ph/x9LuN
Citera
2026-06-18, 11:50
Medlem
Reko45s avatar
Henrik Strömblad har alltid känts som början för dagens nischade "Eurotalk" generation i slutet av 90 talet/början av 00 talet. Jag kan inte komma på någon annan tidigare nischad sport kommentator/presentatör för enbart en sport. Jag tror dock Strömblad kan ha kommenterat Handboll....

Idag finns det massor av kommentatorer/presentatörer för enbart en sport. Björn oldeen för hockey t.ex. Gusten Dahlén för fotboll är det extrema exempelt för dagens nischade eurotalkgeneration.
Jag vill dock inte ta med Trav i detta sammanhang då jag räknar inte det som en sport. Där finns det flera nischade personer tidigt kan jag tänka mig. T.ex Hans G Lindskog.

Jag är lite för ung, men fanns det nischade sv sport presentatörer eller kommentatorer på plex, grive, järrings tid?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in