2013-06-17, 22:32
Medlem
Hej!

Har en hyffsat ny burk, -11, som brjat bete sig lite underligt! Har under en lngre tid segat sig vid mycket enkla kommandon. Fick tipset att kra en diagnostic p minnena, vilket jag gjort! Har inte mrkt om det hjlpt, d det kommer bara ibland. Men nu har nsta grej dykt upp, Frst s str det att shochwave flash slutat att fungera och hela burken hnger sig...Sen blir det blskrm med vit text dr det b.la str att det har uppstt ett problem och som skerhetstgrd s har windows stngt ner. Nr jag sedan startar om s kommer meddelanden som str i rubriken...

Remove disks or other media Press any key to continue

Trots att jag startar i felskert lge, vilket normalt brukar funka s kommer denna upp igen! Fr gra 2-3 omstartar innan jag kommer in i windows igen!!!

Knner mig helt hoppls ver detta! Har minnena brjar ge sig?

Min Specs:

ASUS P8P67
ASUS Geforce GTX 570 1280MB
Intel i5-2500K
Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9
Crucial m4 SSD 128GB

Tack p frhand...
//LG
Citera
2013-06-17, 22:37
Medlem
Robinbobbaans avatar
Dra ur alla sladdar, te.x. HDD, moderkortet, ta bort grafikkortet ocks, bls rent (helst med tryckluft) INTE dammsugare. Prva igen och hoppas det lser sig !
Citera
2013-06-17, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robinbobbaan
Dra ur alla sladdar, te.x. HDD, moderkortet, ta bort grafikkortet ocks, bls rent (helst med tryckluft) INTE dammsugare. Prva igen och hoppas det lser sig !

Blser rent ngon dag i veckan, r helt dammfri! Men hjlper det verkligen att blsa rent i kontakterna? Antingen s fr den vl konatkt eller inte?
Citera
2013-06-17, 22:51
Medlem
Robinbobbaans avatar
Nja, inte riktigt s, det kan skapas typ oxider p kopparen som sitter i kontakten, s prva med att torka av / bls frsiktigt.
Citera
2013-06-17, 22:53
Medlem
Aha, oki...Fr testa det imorn!

Tack!

//LG
Citera
2013-06-18, 16:32
Medlem
Fungerade inte...

Fler tips?

//LG
Citera
2013-06-18, 20:15
Medlem
pontus.cs avatar
Str det inget mer?

Googlar man p det s verkar det vara ngot med usb.

http://bit.ly/11lPZz0

Insert your Windows 7 DVD into your optical drive(DVD drive) and restart the system.

Boot using this DVD by pressing any key when windows asks "Press any key to continue..".

Select your language in the first screen and click "Next".

In this Window, select the option named "Repair your computer".

This tool will search for the installation directory for a minute.Once it finished, click "Next" once again.

Under Recovery Tool, choose the option named "Startup repair". Now,Windows will try to repair your startup problem and gives a message to restart your system.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in