Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2014-05-10, 02:57
  #109
Medlem
Zakyaths avatar
alltså, man brukar ju byta när ljudet är dåligt eller de börjar kännas lite för begagnade. annars finns det egentligen inga bra riktlinjer. några gånger per år kanske lär väl vara mer än tillräckligt om du aldrig känner något direkt behov av det.
Citera
2014-05-10, 10:35
  #110
Medlem
swahilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av listigt
If only!

Nej men seriöst, när vet jag att de behöver bytas?
När de börjar låta dåligt, låter de aldrig dåligt, så aldrig. Jag är överdrivet noggrann med handhygien när jag spelar, så jag behöver bara byta någon gång per år, sen har jag träffat folk som inte är lika noggranna men inte bryr sig, och sen folk som spelar med skitiga händer och byter strängar skitofta
Citera
2014-05-11, 18:32
  #111
Medlem
listigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zakyath
alltså, man brukar ju byta när ljudet är dåligt eller de börjar kännas lite för begagnade. annars finns det egentligen inga bra riktlinjer. några gånger per år kanske lär väl vara mer än tillräckligt om du aldrig känner något direkt behov av det.

Citat:
Ursprungligen postat av swahili
När de börjar låta dåligt, låter de aldrig dåligt, så aldrig. Jag är överdrivet noggrann med handhygien när jag spelar, så jag behöver bara byta någon gång per år, sen har jag träffat folk som inte är lika noggranna men inte bryr sig, och sen folk som spelar med skitiga händer och byter strängar skitofta

Ok, några gånger per år. Då har jag något att gå på iaf :P

Tack ska ni ha!
Citera
2016-09-19, 11:06
  #112
Medlem
funktioners avatar
Jag är på jakt efter en basförstärkare med hörlurs och auxingång.
Tanken är att endast använda den till att spela till musik genom hörlurar därför får den gärna vara simpel, billig och liten.

Några tips?
Citera
2016-09-19, 11:52
  #113
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Jag är på jakt efter en basförstärkare med hörlurs och auxingång.
Tanken är att endast använda den till att spela till musik genom hörlurar därför får den gärna vara simpel, billig och liten.

Några tips?

Roland bass cube 2500 kr och uppåt

Vox am plug 2 bass can 400 kr
Citera
2016-09-19, 18:36
  #114
Medlem
funktioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Roland bass cube 2500 kr och uppåt

Vox am plug 2 bass can 400 kr

Vox am pluggen fick det bli! Klockrent, tack för det!
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback