• 1
  • 2
2013-06-17, 18:39
Medlem
hubbe92s avatar
Gör en snara utav en sladd som du sedan trär över en dörr, gör nu flera knutar på sladden och stäng sedan dörren. Sedan går du och köper en flaska butangas och andas in medans du i sittande ställning har snaran runt halsen. Efter kanske 10 andetag kommer du att hamna i ett drömliknande tillstånd samtidigt som du blir hängd, utan att fatta det. Riktigt skönt dessutom.

Men gör det inte! Gå och köp några öl och en påse nötter istället och gå ut i skogen, dagen efter bokar du en tid hos en KBT-terapeut.
Citera
2013-06-18, 04:04
Medlem
Jag kommer absolut köra på exitbag när min tid är kommen, blandat med alkohol/benzo eller en opiat av något slag för att lugna nerverna lite. Det är ett stort steg trots allt! Exitbag tror jag är en av de smärtfriaste vägarna att dö på.

Däremot vill jag ju inte uppmana dig att göra det, för då bryter jag säkert mot någon lag.
Rock on.
Citera
2013-06-18, 05:00
Medlem
xitunos avatar
Bästa sättet att ta livet av sig, säger du... Bästa för vem då? För dig, för de efterlevande eller för de som upptäcker din kropp eller för de som ska ta hand om ditt lik?

Låt säga att du går genom isen, och ditt förruttnade lik flyter upp på vårkanten precis framför lilla Lisa, 6 år. Tycker du det verkar speciellt lyckat?

Eller den dykare som söker efter dig och hittar ditt uppsvullna lik där fiskarna ätit upp dina ögon och läppar... det är en syn som är svår att bli av med.

Det är många som blir inblandade när du väl är död. Har du tänkt på det?

Det bästa sättet ur upptäckts/hanterings-sätt är om ditt lik aldrig hittas. Jag föreställer mig någonstans långt ut på havet.

Har du provat ringa hjälplinjen på 020-220060 mellan kl 13-22?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in