2013-06-22, 16:17
Medlem
Dr.Necessitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Vad svamlar du om? Kvinnan kör förbi 3 bilar, svänger in på hö körfält igen - ganska kutym att man kollar i backspegeln på den bilen man körde om sist.

Den omkörda bilen närmar sig, hon tittar i backspegeln och ser / respektive uppfattar det som att det applåderas friskt åt henne i bilen bakom. Bilen lägger sig bredvid henne och kör inte om utan ligger jämsides med henne, hon tittar på bilen och ser 3 stirrande nybyggare.

Kallar du det för detaljrik observation?

Din nybyggare hade också "koll" trodde han, och se vad han lyckades med. (Stod med i den delen av mitt inlägg du råkade klippa bort.)

Citat:
Ursprungligen postat av Waldschrat
Då borde du inte ha körkort.

Och många verkar hålla med dig.
Citera
2013-06-22, 16:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Jag respekterar givetvis reglerna. (Och jag kunde inte låta bli att notera att du själv passade på att slänga in några för ämnet ovidkommande antaganden om vad jag anser om "beteendet" - som dessutom inte stämde.)

Oavsett. Min fråga till LittlePervert hade knappast sin grund i att jag skulle vara intresserad av hennes bilkörning. Jag hade alla avsikter att hålla mig till ämnet, och ibland behöver man ställa kring- och följdfrågor för att komma fram till en slutpoäng (det förstår till och med du).

LittlePervert representerar inte alla bilförare. Bara för att hon aldrig under sina sexton år har girat mot någons bil under omkörning, så omöjliggör inte det att detaljrik observation under omkörning aldrig kan vara farligt.

För om vi ska dra det till sin spets, så såg vi ju vad blatten lyckades åstadkomma genom att stirra in i kvinnans bil istället för att hålla koll på fordonen. Jag är tveksam till om han verkligen ville ramma henne, snarare ville han göra en skrämselmanöver utan kontaktavsikt. Han missbedömde händelseförhållandena och vad han trodde skulle bli en liten gir blev istället en okontrollerbar situation.
Det fetade kanske är riktigt (men kanske inte) däremot sannolikt ett beteende som LittlePervert inte ägnat sig åt under sina 16 år med körkort så vart vill du komma? Jag tittar mig också omkring i trafiken utan att vrida på ratten för den sakens skull men aktuell blatte har enligt uppgift både stirrat, applåderat och styrt med ratten i riktning mot kvinnans bil. Vad har det med LittlePervert att göra?
Citera
2013-06-22, 17:08
Medlem
varför skulle man riskera sin egna bil för att förstöra någon annans bil? Kanske va de en olyckshändelse trots allt?
Citera
2013-06-22, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
varför skulle man riskera sin egna bil för att förstöra någon annans bil? Kanske va de en olyckshändelse trots allt?

En person som prejar, eller avsiktligt kör in i en bil på en motorväg är inte att betrakta som normal - handlingen ska preliminärt inte bedömas som den vore utförd av en frisk människa.

Det finns nämnt i tråden att GM ska ha problem att hantera sin aggressivitet, något som ofta är förenat med bristande impulskontroll. De olika versionerna till orsakerna till händelseförloppet som GM gett, pekar inte på att han har något problem med att tumma på vad som är sant. Det sliskiga förslaget att han skulle krama om den påkörda kvinnan, kan tyda på att han är manipulativ.
Den finns alltså en del som indikerar att det handlar om en person med en psykisk störning, kanske en antisocial personlighetsstörning. I så fall skulle handlingen att impulsmässigt efter en "kränkning" köra in i en annan bil, utan att tänka på konsekvenserna vare sig för liv eller egendom, vara fullt möjlig.

Har någon letat efter eventuella tidigare domar mot mannen?
Citera
2013-06-22, 18:18
Medlem
Med stor sannolikhet var det en olycka orsakad av vårdslöshet.

Jag tvivlar starkt på att han med flit förstör sin egen bil och riskerar sig eget liv för att preja någon annan av vägen.

Jag tror dock att han ljuger om punkteringen.
Senast redigerad av JoanJen 2013-06-22 kl. 18:20.
Citera
2013-06-22, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoanJen

Jag tvivlar starkt på att han med flit förstör sin egen bil och riskerar sig eget liv för att preja någon annan av vägen.

Nja.

Jag tror på akut kränkthet.
Citera
2013-06-22, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoanJen

Han är misstänkt för försök till grov misshandel och grov vårdslöshet i trafik, för att medvetet kört in i en annan bil.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/svtgavleborg/atal-kan-droja-i-prejningsfallet-1

Att då hävda att det med stor sannolikhet var en olycka orsakad av vårdslöshet, är att dra lite snabba slutsatser.
Citera
2013-06-22, 19:30
Medlem
Benny76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Han är misstänkt för försök till grov misshandel och grov vårdslöshet i trafik, för att medvetet kört in i en annan bil.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/svtgavleborg/atal-kan-droja-i-prejningsfallet-1

Att då hävda att det med stor sannolikhet var en olycka orsakad av vårdslöshet, är att dra lite snabba slutsatser.

Denna Therese Stenss*n som är åklagare verkade väldigt håglös och loj.
Citera
2013-06-22, 19:35
Medlem
upsteppers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim-Ju-Holt
Killen har kanske inte heller ett giltigt körkort. Han är dömd ett par gånger för förfalskningsbrott. Häftigt också att det är 22 år mellan honom och hans svenska fru. Är det uppehållstillståndet som fixades där?

Hur länge sedan är det som han dömdes för förfalskningsbrott?
Flera gånger dessutom! Kan du lägga upp domarna eller länka till dessa?
Trovärdighetsproblem om dessa uppgifter stämmer, helt klart.
De olika varianter med punktering, spårighet, vind, osv kan antagligen
helt bortses ifrån.
Citera
2013-06-22, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Snabba slutsatser? Att säga att han gjorde det med flit innan det ens kommit till rättegång. *det* är en snabb slutsats.
Citera
2013-06-22, 19:54
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim-Ju-Holt
Killen har kanske inte heller ett giltigt körkort. Han är dömd ett par gånger för förfalskningsbrott. Häftigt också att det är 22 år mellan honom och hans svenska fru. Är det uppehållstillståndet som fixades där?
Det finns uppgifter i tråden om att han kuggades fem gånger innan han lyckades få sin lapp, så giltligt körkort i lagens mening har han nog. Hans lämplighet som bilförare kan dock diskuteras.
Dessutom så är väl körkort det första polisen kollar vid olyckor, och hade han varit utan giltligt körkort så hade tidningarna blåst upp det stort.
Citera
2013-06-22, 20:10
Medlem
santamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Nja.

Jag tror på akut kränkthet.
Hur menar du nu, skulle unga och medelålders invandrare vara lättkränkta av svenska kvinnor här i Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in