2013-06-16, 15:42
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Det finns de som påstår att ”invandrare kommer hit och vill ha egna lagar”, lagar som säger att pappa ska bestämma vem de får gifta sig med och som förbjuder folk att byta religion.

Faktum är att det faktiskt finns en sån familj, som ibland dessutom försöker hävda att de har immunitet mot att följa samma lagar som vi andra (och där pappan faktiskt står över lagen på riktigt!).

Jag undrar om de vet det? För om de vetat (och dessutom fått höra att två av de tre senaste äktenskapen inom den här familjen skett med direktimporterade invandrare) så hade väl ändå protesterna varit massiva vid det här laget?
http://annaardin.wordpress.com/

Det är skillnad på folk och folk. Det är uppenbart att det är skillnad på invandrare och invandrare. Fråga de främlingsfientliga partierna.
Varför får vissa invandrare privilegier i era ögon? Var är era protester?
Citera
2013-06-16, 15:44
Medlem
Förstår inte vad du avser? Är det Tosses pojke, somaliern , som stal kungliga smycken eller vad?
Citera
2013-06-16, 15:48
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FnurrHa
Det är skillnad på folk och folk. Det är uppenbart att det är skillnad på invandrare och invandrare.
Ja? Det är väl precis vad både SD och SvP säger. Fransoser och tyskar är inget problem. Konstig frågeställning.
Citera
2013-06-16, 15:50
Medlem
alltid-i-blasvaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HK52
Förstår inte vad du avser? Är det Tosses pojke, somaliern , som stal kungliga smycken eller vad?

Jag känner faktiskt killen som stal smycken från kungahuset. Han slängde vissa av dem i havet och sålde någon ring super billigt fan han hade ju mitt nummer
Citera
2013-06-16, 15:51
Medlem
FnurrHas avatar
Citat:
Silvya och Kris.
Citera
2013-06-16, 15:53
Bannlyst
Citat:
Silvya och Kris.

Du känner till den västeuropeiska kulturkretsen. Eller svara inte, er okunskap upphör aldrig att förvåna.
Citera
2013-06-16, 15:56
Medlem
Qwertyzs avatar
Citat:
http://annaardin.wordpress.com/

Det är skillnad på folk och folk. Det är uppenbart att det är skillnad på invandrare och invandrare. Fråga de främlingsfientliga partierna.
Varför får vissa invandrare privilegier i era ögon? Var är era protester?

Du har varit registrerad användare på flashback sen 2007. Det är inte första gången du debatterar politik i allmänhet och SD i synnerhet. Trots det så är du så här okunnig.

Ska vi förväntas svara på dina frågor som även ett barn hade kunnat lista ut om denne på allvar ville veta svaren på dina frågor? Att du på allvar är nyfiken på svaren är något som jag betvivlar är din intention med tråden. Däremot är ditt uppenbara försök till provokation något jag tror, och hoppas, de flesta genomskådar.
Citera
2013-06-16, 15:56
Medlem
Citat:
Silvya och Kris.

Chris bor i N.Y med Madeleine, så din fråga om import gäller inte honom.
Vad Silvia anbelanger så kan ju inte konungen bo i ett annat land bara för att vissa anser att Silvia kostar pengar.
Jag gillar kungahuset och är villig att avstå från den kronan var och en av oss betalar för kungahuset per år.
Kungens apanage är ju 90 miljoner.
1 KRONA PER ÅR PER PERSON
Citera
2013-06-16, 16:03
Medlem
Citat:
Chris bor i N.Y med Madeleine, så din fråga om import gäller inte honom.
Vad Silvia anbelanger så kan ju inte konungen bo i ett annat land bara för att vissa anser att Silvia kostar pengar.
Jag gillar kungahuset och är villig att avstå från den kronan var och en av oss betalar för kungahuset per år.
Kungens apanage är ju 90 miljoner.
1 KRONA PER ÅR PER PERSON

90 miljoner måste väl ändå vara 10 kr per skalle?
Dessutom ligger apanaget på "endast" 50 miljoner, alltså typ fem spänn per skalle.
Citera
2013-06-16, 16:32
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Silvya och Kris.

SD pratar om utomeuropeisk invandring i första hand.
Citera
2013-06-16, 17:46
Medlem
FnurrHas avatar
Både Chris och Silvia är utlänningar. Religionsfriheten gäller ej för deras barn. De har även en form av immunitet gentemot lagöverträdelser.
Konstigt att inte SD:are Svp:are skriker sig hesa inför utlänningar som tvingar sina barn in i icke fritt val av religion
Citera
2013-06-16, 17:51
Bannlyst
Citat:
Både Chris och Silvia är utlänningar. Religionsfriheten gäller ej för deras barn. De har även en form av immunitet gentemot lagöverträdelser.
Konstigt att inte SD:are Svp:are skriker sig hesa inför utlänningar som tvingar sina barn in i icke fritt val av religion

SD varken är eller har varit emot all invandringen. Du har tagit reda på så mycket va? Sedan vet du uppenbart inte vad du talar om när du skulle tro att de nämndas barn skulle vara påtvingade en religion.

Du har rätt mycket fakta att kolla upp innan nästa inlägg vågar jag påstå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in