2013-06-16, 14:44
Medlem
Hej!

Jag har en gammal intern hårddisk som jag tidigare kört datorn via, där är Windows 7 installerat och jag har använt datorn normalt och sparat en del viktiga filer. Nu kör jag datorn via en annan intern hårddisk, och kan titta på filerna på den gamla - men vill åt "alla" filer som är viktiga i de mapparna. Jag vet att de flesta viktiga filer lägger jag på diverse mappar på skrivbordet, så dessa är inget problem. Frågan är dock var det kan ligga övriga viktiga filer som diverse program laddat ner?

Jag är nu mest intresserad av filer jag dragit hem från nätet, samt personliga foton (som ibland kastas in i underliga mappar), musik och filmer.

Resten vill jag så klart kunna radera, så att jag får en hårddisk med BARA viktiga personliga filer sparade.

Vore tacksam om ni kunde ge råd om mappar där Windows 7 ibland lägger viktiga filer (när användaren själv inte gjort något specifikt önskemål om destination).
Citera
2013-06-16, 15:01
Medlem
TorrentLovers avatar
Program lägger sig på ganska många olika ställen. Det går liksom inte bara "att flytta med sig det hela". Det bästa är att installera om alla program.
Eller klona disken istället?
Citera
2013-06-16, 15:12
Medlem
Polyklorfenols avatar
Allt som du hämtar ner hamnar i c:/users/ditt_användarnamn/downloads.
Många program frågar var du vill spara, så där är det upp till dig att minnas vad du har svarat.

Program som är installerade kan du tyvärr inte plocka med dig, eftersom de kräver vissa drivrutiner i ditt gamla Windows.

Ibland kan det vara praktiskt att analysera disken med andra program än den inbyggda Utforskaren, som t.ex. TreeSize Free: http://www.jam-software.com/freeware/

Då ser du sakerna på ett annat sätt och i storleksordning.
Citera
2013-06-16, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Program lägger sig på ganska många olika ställen. Det går liksom inte bara "att flytta med sig det hela". Det bästa är att installera om alla program.
Eller klona disken istället?

Men installerade program intresserar mig inte, dom kan jag radera. Det enda jag vill behålla är dokument jag skrivit, musik och film som laddats ned, foton osv. Spel installerar man lätt om
Citera
2013-06-16, 15:46
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av designblaster
Men installerade program intresserar mig inte, dom kan jag radera. Det enda jag vill behålla är dokument jag skrivit, musik och film som laddats ned, foton osv. Spel installerar man lätt om
Ah.
Kopiera bara över C:\Users\<användare>
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in