Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-15, 23:39
Medlem
Ska hjälpa en kompis att installera om hans dator från Windows 8 till Windows 7.

Får dock följande felmeddelande när jag kör installationen från hans desktop;

"windows setup experienced an unexpected error. to install windows restart the installation"

Vad är felet och hur åtgärdar jag detta?

Mycket tacksam för snabba svar!
Citera
2013-06-15, 23:42
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydfilmstudios
Ska hjälpa en kompis att installera om hans dator från Windows 8 till Windows 7.

Får dock följande felmeddelande när jag kör installationen från hans desktop;

"windows setup experienced an unexpected error. to install windows restart the installation"

Mycket tacksam för snabba svar!
I tidigare exemplar har det inte gått att nergradera från en senare version till en tidigare.

Prova att starta från installationsmediet utan att starta operativsystemet så lär du kunna nergradera Oset.
Citera
2013-06-15, 23:43
Moderator
Protons avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2013-06-15, 23:56
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydfilmstudios

Som redan sagts: Man KAN INTE "nedgradera" windows på det sättet, det har man aldrig kunnat. Vill du göra det där så får du boota från installationsskivan, rensa och börja om.
Citera
2013-06-16, 02:09
Bannlyst
När man installerar windows (med CD-skiva eller mjukvaran på USB) kan man göra det genom BIOS(klicka på F2 eller något liknande när man startar windows), genom att gå in i inställningar i BIOS, och välja att boota från CD-skiva eller usb(beroende på vad man har) först, sedan väljer man hårddisken som andra hands val och sparar. Sedan behöver man bara lägga i skivan/usb:n och installera. För mer information skulle jag rekommendera allas bästa vän "google".
Lycka till!
Senast redigerad av riddler90 2013-06-16 kl. 02:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in