Citat:
Ursprungligen postat av
easycomeeasygo
Jag har gjort ett antal prövningar under våren eftersom man inte får läsa upp betyg om man har G eller VG i dem, men nu har jag läst lite om NTI på olika forum och där verkar det som att det går? Vill någon vara vänlig och berätta om det är möjligt att anmäla sig till några kurser på NTI och därmed göra fler åt gången så att man blir klar snabbare och samtidigt få studiemedel? Det är ju rätt segt att betala 500 kr för varje prövning och dessutom behöva plugga in allt på en gång istället för att få lämna in några uppgifter varje vecka.
Om du redan har grundläggande behörighet lär nog inte din kommun bevilja distanskurser för att höja betyg. Enda alternativet då är att köpa loss kurser på egen hand eller fortsätta göra prövningar. Att köpa loss en kurs på egen hand kostar några tusen tror jag (om det nu fortfarande går, har för mig att man skulle ta bort denna möjligheten eftersom alla inte har råd med detta). Kanske inte ens går att köpa kurser på egen hand på NTI, men jag vet att man kunde/kan göra det på Hermods.
http://www.hermods.se/Webbutik/Hitta/?ShowAll=true ~3000-4000:- per 100p kurs går det på verkar det som. 4425:- för fysik 1.