2013-06-13, 17:23
Medlem
trattfans avatar
Tjenare!
Jag sitter på en nyinköpt iMac 27" och tänkte försöka få "hemmadelning" i iTunes att fungera! Har aktiverat de på både iMacen och min MBP. De kommer upp en flik "Delat - xxxx xxxxx biblotek" där har dock endast låtar som jag har haft på datorn kommit in?!

Jag kan inte heller dra in och släppa någon filmfil där. Hur gör jag?
Citera
2013-06-13, 17:30
Medlem
Bjoonkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Tjenare!
Jag sitter på en nyinköpt iMac 27" och tänkte försöka få "hemmadelning" i iTunes att fungera! Har aktiverat de på både iMacen och min MBP. De kommer upp en flik "Delat - xxxx xxxxx biblotek" där har dock endast låtar som jag har haft på datorn kommit in?!

Jag kan inte heller dra in och släppa någon filmfil där. Hur gör jag?

Senaste versionen av iTunes?

Har du rätt format i filen så att itunes kan hantera den sortens fil?

Ska gå in och testa och se om mitt fungerar, längesedan jag använde mig av hemmadelningen förutom till musik runt i hela huset!
Citera
2013-06-13, 19:08
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoonko
Senaste versionen av iTunes?

Har du rätt format i filen så att itunes kan hantera den sortens fil?

Ska gå in och testa och se om mitt fungerar, längesedan jag använde mig av hemmadelningen förutom till musik runt i hela huset!

Ska ha senaste versionen ja!
Har noll koll på vilka filformat iTunes stödjer, det är .mkv och .avi filer!

.mkv & .mp4 funkar! Men får fortfarande inte delningen att fungera... hm
Senast redigerad av trattfan 2013-06-13 kl. 19:33.
Citera
2013-06-18, 16:21
Medlem
Bjoonkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Ska ha senaste versionen ja!
Har noll koll på vilka filformat iTunes stödjer, det är .mkv och .avi filer!

.mkv & .mp4 funkar! Men får fortfarande inte delningen att fungera... hm

Nu dem senaste dagarna så fick jag hem en ny Apple TV och har den nu kopplad till min tv, jag kör mina filmer genom telefonen och ser på filmer genom Dreamfilm och Swefilmer, helt klart de enklaste enligt mig.

Har inte heller fått till det hära med hemmadelning från datorn riktigt men jag bryr mig inte så mycket längre eftersom jag har spotify på telefon och kan streama musiken till min apple TV vart jag än är i huset samt att jag kan byta film osv vart jag än är i huset också, t.ex. om jag går upp för att hämta ett glas vatten och glömt och pausat så har man mobilen i handen liksom, helt klart enklast!

Vissa filmer funkar även här inte på hemma delning och det är då pga. fel film format eller att din apple tv behövs "vila" och då är det bara att dra ut strömkabeln 2 minuter och sedan starta den igen.

Men det kan då vara även fel fil format om det står att innehållet inte kan läsas och därför varierar jag mellan swefilmer och dreamfilm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in