2013-06-13, 17:23
Medlem
trattfans avatar
Tjenare!
Jag sitter p en nyinkpt iMac 27" och tnkte frska f "hemmadelning" i iTunes att fungera! Har aktiverat de p bde iMacen och min MBP. De kommer upp en flik "Delat - xxxx xxxxx biblotek" dr har dock endast ltar som jag har haft p datorn kommit in?!

Jag kan inte heller dra in och slppa ngon filmfil dr. Hur gr jag?
Citera
2013-06-13, 17:30
Medlem
Bjoonkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Tjenare!
Jag sitter p en nyinkpt iMac 27" och tnkte frska f "hemmadelning" i iTunes att fungera! Har aktiverat de p bde iMacen och min MBP. De kommer upp en flik "Delat - xxxx xxxxx biblotek" dr har dock endast ltar som jag har haft p datorn kommit in?!

Jag kan inte heller dra in och slppa ngon filmfil dr. Hur gr jag?

Senaste versionen av iTunes?

Har du rtt format i filen s att itunes kan hantera den sortens fil?

Ska g in och testa och se om mitt fungerar, lngesedan jag anvnde mig av hemmadelningen frutom till musik runt i hela huset!
Citera
2013-06-13, 19:08
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoonko
Senaste versionen av iTunes?

Har du rtt format i filen s att itunes kan hantera den sortens fil?

Ska g in och testa och se om mitt fungerar, lngesedan jag anvnde mig av hemmadelningen frutom till musik runt i hela huset!

Ska ha senaste versionen ja!
Har noll koll p vilka filformat iTunes stdjer, det r .mkv och .avi filer!

.mkv & .mp4 funkar! Men fr fortfarande inte delningen att fungera... hm
Senast redigerad av trattfan 2013-06-13 kl. 19:33.
Citera
2013-06-18, 16:21
Medlem
Bjoonkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Ska ha senaste versionen ja!
Har noll koll p vilka filformat iTunes stdjer, det r .mkv och .avi filer!

.mkv & .mp4 funkar! Men fr fortfarande inte delningen att fungera... hm

Nu dem senaste dagarna s fick jag hem en ny Apple TV och har den nu kopplad till min tv, jag kr mina filmer genom telefonen och ser p filmer genom Dreamfilm och Swefilmer, helt klart de enklaste enligt mig.

Har inte heller ftt till det hra med hemmadelning frn datorn riktigt men jag bryr mig inte s mycket lngre eftersom jag har spotify p telefon och kan streama musiken till min apple TV vart jag n r i huset samt att jag kan byta film osv vart jag n r i huset ocks, t.ex. om jag gr upp fr att hmta ett glas vatten och glmt och pausat s har man mobilen i handen liksom, helt klart enklast!

Vissa filmer funkar ven hr inte p hemma delning och det r d pga. fel film format eller att din apple tv behvs "vila" och d r det bara att dra ut strmkabeln 2 minuter och sedan starta den igen.

Men det kan d vara ven fel fil format om det str att innehllet inte kan lsas och drfr varierar jag mellan swefilmer och dreamfilm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in