Hejsan. Jag är en tjej som har gjort en skidsäsong i alperna där jag träffade en dansk kille. Han var turist för en vecka och jag umgicks mycket med honom. Sista dagen innan han skulle åka hem så sa han att han hade fått en "crush" på mig, fastän att vi inte gjort något alls, bara umgåtts. Vi höll sedan kontakten via sms och sedan så kom han tillbaka till skidorten och överraskade mig. Den veckan hände desto mer och när han ännu en gång skulle hem så sa han att han hade mycket starka känslor för mig. Jag sa att jag inte riktigt kunde säga detsamma tillbaka, men att vi kunde ses när jag kommit hem från säsongen, men även att jag inte letade efter/ville ha någon pojkvän.
Jag åkte till danmark och då upptäckte jag, när jag kommit ut ur "säsongslivet" hur fin kille han är. Supersnäll, gullig och omtänksam. Jag började då få lite känslor också, och berättade det för honom för tyckte att han förtjänade att få höra det. Sedan så hälsade han på mig i sverige en gång till, och då blev vi tillsammans. Jag hälsade på honom i danmark en gång till, och sen flyttade jag till Norge (över sommaren) och nu har vi då ett färskt förhållande och nu känner jag inte alls mycket längre. Så vi sågs 3 gånger i ca 4 dagar varje gång under 1 månads tid mellan alpernatiden och norgetiden.
Vi kan inte prata så mycket i telefon för att han har väldigt svårt att förstå mig när vi inte är med varandra, sen är jag ju inte "inne i" det danska språket som jag är när vi ses och det blir svårt för mig att få till danskan. Kommunikationsproblemen gör mig frustrerad och tyvärr går det ut över att jag blir sur på honom, eftersom att jag förstår honom perfekt.
Ja, han har köpt flygbiljetter till Oslo och jag träffar honom igen om 1 månad. Jag hade först tänkt åka på säsong igen 13/14, men när vi blev tillsammans så säger han att han inte vill att jag åker på säsong när vi är tillsammans. Jag sa att jag kunde vänta till 14/15 då han också vill på säsong (han pluggar just nu), och att vi då kan åka tillsammans. Det kändes väldigt rätt att säga då kärleken sprudlade.
Men nu känner jag mig inte så kär längre, och nu har jag börjat skicka in jobbansökningar till några skidorter. "Man kan ju bara söka, man måste ju inte åka!" går tänket då det är nu i juni/juli som jobbet går.
Men kommer känslorna tillbaka när vi ses är då min fråga? Ni som har distansförhållande, känner ni er kära även när ni är isär? Går ni runt och tänker på den andra konstant och saknar så att det gör ont i hjärtat?
Det gör inte jag, men det är ju för att jag inte träffat honom så mycket. Det finns liksom inte mycket av "liv tillsammans" att sakna. Mår dåligt över detta för han är verkligen världens finaste kille och tycker om honom, och han älskar mig säger han.
Men som sagt, tror ni att känslorna kommer tillbaka när vi ses?
Jag åkte till danmark och då upptäckte jag, när jag kommit ut ur "säsongslivet" hur fin kille han är. Supersnäll, gullig och omtänksam. Jag började då få lite känslor också, och berättade det för honom för tyckte att han förtjänade att få höra det. Sedan så hälsade han på mig i sverige en gång till, och då blev vi tillsammans. Jag hälsade på honom i danmark en gång till, och sen flyttade jag till Norge (över sommaren) och nu har vi då ett färskt förhållande och nu känner jag inte alls mycket längre. Så vi sågs 3 gånger i ca 4 dagar varje gång under 1 månads tid mellan alpernatiden och norgetiden.
Vi kan inte prata så mycket i telefon för att han har väldigt svårt att förstå mig när vi inte är med varandra, sen är jag ju inte "inne i" det danska språket som jag är när vi ses och det blir svårt för mig att få till danskan. Kommunikationsproblemen gör mig frustrerad och tyvärr går det ut över att jag blir sur på honom, eftersom att jag förstår honom perfekt.
Ja, han har köpt flygbiljetter till Oslo och jag träffar honom igen om 1 månad. Jag hade först tänkt åka på säsong igen 13/14, men när vi blev tillsammans så säger han att han inte vill att jag åker på säsong när vi är tillsammans. Jag sa att jag kunde vänta till 14/15 då han också vill på säsong (han pluggar just nu), och att vi då kan åka tillsammans. Det kändes väldigt rätt att säga då kärleken sprudlade.
Men nu känner jag mig inte så kär längre, och nu har jag börjat skicka in jobbansökningar till några skidorter. "Man kan ju bara söka, man måste ju inte åka!" går tänket då det är nu i juni/juli som jobbet går.
Men kommer känslorna tillbaka när vi ses är då min fråga? Ni som har distansförhållande, känner ni er kära även när ni är isär? Går ni runt och tänker på den andra konstant och saknar så att det gör ont i hjärtat?
Det gör inte jag, men det är ju för att jag inte träffat honom så mycket. Det finns liksom inte mycket av "liv tillsammans" att sakna. Mår dåligt över detta för han är verkligen världens finaste kille och tycker om honom, och han älskar mig säger han.
Men som sagt, tror ni att känslorna kommer tillbaka när vi ses?
