• 3
  • 4
2005-07-24, 17:03
Medlem
RedXs avatar
Haha, man slutar aldrig förundras över vad folk tänder på...
Citera
2005-07-29, 14:20
Medlem
nachos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjauen
Jag hatar folk som skriver fel. Hur fasen kan du tända på det?
Jag gillar det inte heller när killar gör det. Det ser bara slarvigt och dumt ut. Men när tjejer gör det så är det hur gulligt som helst. Min älsklingsdyslektiker berättade förresten nyss på MSN att hennes lillasyster var med i "skauterna" (scouterna). Och i en annan mening skrev hon "schännerällt sätt" (generellt sett)
Citera
2005-07-29, 14:32
Medlem
Mr_Blisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Är du dyslexofil, alltså en sådan som tänder på sådana som har svårt att stava rätt?

Jag har en klar släng av det. För några år sen hittade jag en tjej som hade bara en mening på sin websida: "Jag är en söt smålänsk tjej som inte skulle ha nåt emot att få nya venner" (min fetstil).

Hon skrev ungefär så där när vi började messa också, med minst ett stavfel i varje mening och jag föll pladask för det. Vi blev kära, träffades och var sen ihop i nästan ett år.

Nu har jag ett span på en tjej som skriver t.ex.

helvette (helvete)
posetiv (positiv)
viss (finns)
myket (mycket)
skyskt (schysst)

Jag tror jag håller på att bli kär.

Nej fan. Folk som inte tar sig tid att korrläsa vill jag helst bitchslappa in i grundskolan igen. Och folk som försvarar dem med att "du ska vara snäll mot dyslektiker" vill jag låta minkar gnaga av deras bröstvårtor.

Jag kan inte springa 100 m på under 14 sek. Det är fan ingen som försvarar mig och tycker att vi ska vara snälla mot de handikappade.

Nej Nacho. Även här skiljer vi oss åt . Det skall vara tjejer i min egen ålder som kan smiska mig på fingrarna - kunskapsmässigt - då och då.
Citera
2005-07-29, 17:09
Medlem
Citat:
Är du dyslexofil, alltså en sådan som tänder på sådana som har svårt att stava rätt?

Kronprinsessan Victorias pojkvän är kanske dyslexofil?
Citera
2005-08-08, 23:15
Medlem
Milous avatar
Citat:

Det utstrålar oförstörd oskuld och romantiskt sinnelag. Jag ser framför mig en tjej som sitter och tittar ut genom fönstret och drömmer vackra drömmar på svenskalektionerna i stället för att fogligt plita ner de glosor som fröken skriver på tavlan.

Det utstrålar självständighet. Ju mer egensinniga felstavningar desto hetare bultar min hjärta. Att skriva "skyskt" (i stället för "schysst") - som mitt nya span gör - det har jag aldrig sett förut, aldrig ens tänkt tanken att det kan stavas så. Jag skulle aldrig lyckas komma på det. Att hon kommer på det får mig verkligen att smälta.

Det väcker ett mått av medlidande och beskyddarinstinkt hos mig. För även om jag beundrar denna flicka för att hon tilllåter sig att sväva iväg i sina vackra drömmar och slår lock för öronen under lektionerna och även om jag kan se genialiteten i hennes omarbetning av språket, så vet jag ju att det finns en ond intolerant värld där ute som väntar på att "rätta" henne, försöka foga in henne i ledet och mosa denna speciella ovanliga blomma under den skoningslösa klacken. Jag vill rädda henne, tala om för henne att det är inget fel på henne, visa henne att hon är så underbart fin som hon är.

Det är inget vackert med att vilja knulla blåsta femtonåringar. Speciellt inte om man själv klassas som 'farbror nacho'.
Citera
2005-08-08, 23:15
Medlem
Milous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holly
Kronprinsessan Victorias pojkvän är kanske dyslexofil?

Haha! Silvia med
Citera
2005-08-08, 23:38
Medlem
nachos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milou
Det är inget vackert med att vilja knulla blåsta femtonåringar. Speciellt inte om man själv klassas som 'farbror nacho'.
Trodde det numera var allmänt känt att dyslexi är nåt helt annat än ointelligens. Jag tänder inte på dumhet. Utan på det lite udda fantasifulla sätt att ordna bokstäverna som dyslektiker har. Det är något helt annat.
Citera
2025-06-07, 19:02
Medlem
526s avatar
Citat:
Trodde det numera var allmänt känt att dyslexi är nåt helt annat än ointelligens. Jag tänder inte på dumhet. Utan på det lite udda fantasifulla sätt att ordna bokstäverna som dyslektiker har. Det är något helt annat.
Nej - du tänder på förnedringen på samma sätt som vänsterkvinnor tänder på negrer. De vet att de är över dem, men känner ändå medlidande.
Det är osympatiskt och ger en vibb av peddoism.
Citera
2025-06-07, 19:11
Medlem
liten.igelkotts avatar
Lite annorlunda men framförallt opraktiskt fetisch. Det är lite svårt att få in det i sängkammaren känns det som.
*mitt under förspelet* "åhh älskling bokstavera "justitiedepartementet" för mig"
Men är det något du gillar så är inte jag den som dömmer vi har alla våra saker som vi gillar.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in