2013-06-13, 03:26
Medlem
Sluta missbruka det. Snusa normalt.

Gå ner till något billgare, de lär ju vara sjukt dyrt för de första.

Om du väntar lite, kanske en halv dag sen pillar in en jävel ska de nog kännas av.
Citera
2013-06-13, 13:08
Medlem
Jag ser inte problemet. Jag har snusat i 27 år, varav 2 dosor lös om dagen i 20. Gör man eget snus så kommer man undan med det rent ekonomiskt.
Citera
2013-06-13, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Jag ser inte problemet. Jag har snusat i 27 år, varav 2 dosor lös om dagen i 20. Gör man eget snus så kommer man undan med det rent ekonomiskt.

100g snus om dagen vilket gör ca 40st normalstora "prisar" du kan inte göra annat en att stoppa in och spotta ur dig snus, hur länge har du inne snuset innan du spottar ut det det blir ju förbövelen 2-3 snus i timman!?
Citera
2013-06-13, 14:34
Medlem
Necrofilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoktBogIBit
100g snus om dagen vilket gör ca 40st normalstora "prisar" du kan inte göra annat en att stoppa in och spotta ur dig snus, hur länge har du inne snuset innan du spottar ut det det blir ju förbövelen 2-3 snus i timman!?

Många som har snusat länge tar inte normalstora prillor. Utan det dubbla eller lite mer.
Citera
2013-06-13, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili
Många som har snusat länge tar inte normalstora prillor. Utan det dubbla eller lite mer.

Det dubbla av vilken mängd, jag räknade på 2.5g/snus kanske är för lite har själv snusat lös i många år men har har aldrig funderat på hur många snus per dosa man fick ut men skulle gissa på 18-20 snus när jag snusade lös var det 50g i dosorna!

Jag får räkna nästa gång jag köper en lösdosa.
Citera
2013-06-13, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cornholio.
Eftersom att det är ett missbruk att använda sig utav två snus eller mer åt gången. Du eller din kropp behöver inte så mycket nikotin eller vad det nu är för någonting du inbillar dig. Snus är lika svenskt som lagom och då skall du också bruka det som så. Lagom är alltid bäst! Om du nu ska vissa dig manlig och snusa en halvdosa åt gången, börja då istället med lössnus. Dessutom så kan du dosera lössnus. Jag försöker att alltid ha en dosa lös och en dosa portion till hands. Blir jag sugen på en redig snus till en kall läsk eller efter maten då tar jag en lös och ska jag inte till stan och träffa fruntimmer så tar jag en portion. Du måste inse vilket jävla fjolleri detta är. Väx upp för fan! Fyra påssnusar åt gången? Rena rama vansinnet!

Att det är jävligt oekonomiskt tänker jag inte ens nämna.

Cornholio har det.
Citera
2013-06-13, 16:11
Medlem
Citat:
4 gram snus per prilla, kanske till och med mer. Snus dygnet runt. 40 gram brukar jag köra i dosan, resten av matten får du göra själv.
Citera
2013-06-13, 16:20
Bannlyst
Citat:
4 gram snus per prilla, kanske till och med mer. Snus dygnet runt. 40 gram brukar jag köra i dosan, resten av matten får du göra själv.

Ok ok, tycker du inte att det är äckligt att sova med lössnus, man vaknar ju med en smaklös sörja i käften!
Citera
2013-06-13, 18:13
Medlem
Citat:
Ok ok, tycker du inte att det är äckligt att sova med lössnus, man vaknar ju med en smaklös sörja i käften!
Nej, isåfall hade jag inte gjort det. Det är nog mest min fru som tycker det är äckligt... Men det skiter jag i!
Citera
2013-06-13, 18:33
Bannlyst
Citat:
Nej, isåfall hade jag inte gjort det. Det är nog mest min fru som tycker det är äckligt... Men det skiter jag i!

Visar du inte respekt för din fru, hoppas iaf att du byter dina örngott själv?
Citera
2013-06-13, 18:48
Medlem
Citat:
Visar du inte respekt för din fru, hoppas iaf att du byter dina örngott själv?
Om det gäller snus, nej. Det är har hållt i över 20 år ändå...Varför förutsätter du att jag dreglar? Snusen ligger precis likadant när jag vaknar, som när jag la in den dagen innan.
Citera
2013-06-13, 19:22
Medlem
Bulks avatar
Hej...

Snusar dygnet runt sen 4-5 år. Jag började när jag var 12 och är 49 idag. Jag kör löst och en dosa om dagen räcker....

Visst händer det att jag får tvätta mitt örngott då och då, men väldigt sällan..

Var hos tandläkaren idag och fick högsta betyg vad gäller min tandhygien....och då var det tre år sedan jag var där sist.

Så snusa o var glad...

Bulken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in