2018-01-29, 14:52
Medlem
scraftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappar
Heter man Ahmed så är det garanterat underbart att leva på bidrag, men heter man Adam så är det piskan på hela tiden och man ska besöka diverse vuxendagis för att få sitt bidrag.
Denna fördom är inte sann. Jag gick på vuxendagis i några månader nyligen och ca hälften där hade invandrarbakgrund. Både svennar och blattar var lika deprimerade av att gå där. Men vi var alla tvungna om vi ville få något bidrag att försöka leva på.
Citera
2018-02-02, 18:37
Medlem
vet att man inte kan på soc bidrag när man studerar. jag läser ett program på universitet nu men har under flera månader inte pluggat. kan man ansöka om soc bidrag och säga att man inte pluggar trots att man inte avslutat studierna som man ska
Citera
2020-04-24, 02:32
Medlem
Det är faktiskt inte så himla behagligt som man kanske kan tro.
Jag var arbetslös ganska mycket kring typ 2006-2008, alltså ungefär under finanskrisen, och visst, de första 2-3 månaderna var väl ganska trevliga, men efter ungefär den tiden så började jag känna mig mer och mer som en parasit, vilket påverkade min självkänsla och därmed gjorde att jag inte riktigt kunde njuta av "ledigheten".
Dessutom så var det hela tiden ett evigt tjat om att jag skulle acceptera "praktikplatser" överallt samt presentera exakt vad jag hade använt mina bidragspengar till varenda månad, vilket var jävligt tröttsamt.

Men jag kan absolut tänka mig att det är jättetrevligt att ha ett "jobb" i stil med exempelvis Khan Academy, där hela ens sysselsättning verkar gå ut på att posta instruktiva videoklipp där man lär ut olika vetenskapliga kurser och liknande och sen bara luta sig tillbaka och se pengarna ramla in.
Senast redigerad av Mikael861 2020-04-24 kl. 02:35.
Citera
2020-04-24, 02:50
Medlem
Fått noll. Ska ha telefonmöte snart med af men har inte råd med mob ab så kan inte svara
Vilket påverkar min rätt till ersättning nästa månad. Men jo, livet leker. 🤔
Citera
2020-04-24, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Fått noll. Ska ha telefonmöte snart med af men har inte råd med mob ab så kan inte svara

Svara kan man göra men inte ringa.
Citera
2020-04-24, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Svara kan man göra men inte ringa.
Nej. Det är inte ett kontantkort, jag kan inte ta emot samtal heller. Life deluxe.
Citera
2020-04-24, 07:41
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84

Om du har råd med ett frimärke så kan du skicka ett brev till AF och meddela dem att du saknar telefon. Då får de väl kalla dig till ett fysiskt möte per brev (fast de kanske inte har sådana möten nu p g a Coronan?

Men vänta lite! Du verkar ju ha tillgång till dator eller smartphone. Då kan ni väl ha möte på Skype eller liknande?
Citera
2020-04-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Om du har råd med ett frimärke så kan du skicka ett brev till AF och meddela dem att du saknar telefon. Då får de väl kalla dig till ett fysiskt möte per brev (fast de kanske inte har sådana möten nu p g a Coronan?

Men vänta lite! Du verkar ju ha tillgång till dator eller smartphone. Då kan ni väl ha möte på Skype eller liknande?
Ja förhoppningsvis. Har mitt trådlösa internet kvar som håller mobilen vid liv internetmässigt men det kan stängas ned när som helst. Har nytt tillfälligt nummer men inget att ringa för om jag skulle missa samtalet. Vilket ger reprimander och utebliven inkomst som gör att jag inte kan betala hyran och blir hemlös. Kommer förmodligen börja ta droger och bidra till ett samhälle i förfall. Kanske. 😋
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in