2013-06-11, 17:33
Medlem
Hej! Jag har ett problem. När jag klickar upp Kontrollpanelen och försöker då gå in på "Nvidia Control Panel" så funkar det inte och då kommer det upp en ruta "Explorer.EXE: Det gick inte att komma åt den angivna enheten, sökvägen eller filen. Du har kanske inte rätt behörighet för att komma åt objektet" WTF?

Jag har bytt ut mitt moderkort till en Nvidia Geforce 440 GT och anledningen till att jag vill komma in på Nvidias Kontroll Panel är för att jag spelar väldigt mycket CS och vill ha 100 FPS (Stänga av VSync).

Tacksam för svar för detta har gjort mig galen...
Citera
2013-06-11, 17:41
Medlem
galentorsks avatar
Citat:
Jag har bytt ut mitt moderkort till en Nvidia Geforce 440 GT

Jag tror du menar att du har bytt ut ditt grafikkort(?). Nåväl... installerade du drivrutinerna till ditt nya grafikkort?
Senast redigerad av galentorsk 2013-06-11 kl. 17:43.
Citera
2013-06-11, 17:43
Medlem
Uppdatera bildskärms drivrutiner, hur?

Jag har Nvidia Geforce 440 GT
Citera
2013-06-11, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galentorsk
Jag tror du menar att du har bytt ut ditt grafikkort(?). Nåväl... installerade du drivrutinerna till ditt nya grafikkort?

Ja precis det menade jag. Det var allt för länge sedan så jag kommer jag tyvärr inte ihåg. Kan man installera/uppdatera mitt grafikkort drivrutiner på nätet eller är det CD skivan jag fick med när jag köpte grafikkortet?
Citera
2013-06-11, 17:54
Medlem
galentorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zephdweri
Ja precis det menade jag. Det var allt för länge sedan så jag kommer jag tyvärr inte ihåg. Kan man installera/uppdatera mitt grafikkort drivrutiner på nätet eller är det CD skivan jag fick med när jag köpte grafikkortet?

Om du trycker på länken jag gav dig i förra inlägget så kommer du till en hemsida där du får senaste uppdateringarna till just ditt grafikkort. Välj bara vilket grafikkort du nu har och vilket operativsystem du har samt om du har 32 eller 64 bitars versionen.

Detta kan du kolla upp genom att du klickar på start -> högerklickar på dator -> egenskaper -> Systemtyp
Citera
2013-06-11, 18:01
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:

Du installerar filen som du hämtar från tillverkarens hemsida.
Citera
2013-06-11, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galentorsk
Om du trycker på länken jag gav dig i förra inlägget så kommer du till en hemsida där du får senaste uppdateringarna till just ditt grafikkort. Välj bara vilket grafikkort du nu har och vilket operativsystem du har samt om du har 32 eller 64 bitars versionen.

Detta kan du kolla upp genom att du klickar på start -> högerklickar på dator -> egenskaper -> Systemtyp

Så nu har jag laddat ner det, tack så mycket! Men jag kan fortfarande inte gå in på "Nvidia Control Panel"... Vet du hur man fixar 100 FPS på Counter Strike 1.6? Jag har redan sökt och googlat jag hittar ingen lösning...
Citera
2013-06-11, 18:33
Medlem
Eller nvm JAG FIXADE DET YEAAAAH
Citera
2013-06-11, 18:53
Medlem
Nights avatar
För sen
Citera
2013-06-11, 18:57
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:

http://www.nvidia.com/object/win8-wi...ql-driver.html
Citera
2013-06-11, 22:09
Medlem
Citat:
Det var allt för länge sedan så jag kommer jag tyvärr inte ihåg.
Men du har ju precis bytt

Hur löste du problemet? ifall att andra får samma problem så är det bra att alltid skriva hur man löser sina problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in