2013-06-10, 23:06
Medlem
Hallåhallå!
Har gått ner 10 kg på snart 2 månader där jag har ändrat min kost samt tränat. Efter att ha gjort en liten grov räkning på hur mycket protein jag får i mig per dag har jag kommit fram till att jag ligger på ca hälften av vad jag "borde" få i mig. Så min fråga till er lyder: Om jag får i mig mer protein, säg i form av proteinpulver, så jag ligger på vad jag borde få i mig, kommer min viktminskning gå fortare?
Citera
2013-06-10, 23:37
Medlem
Nej varför skulle du ? det du gör är att du kommer ha kvar mer av musklerna när du är klar
Citera
2013-06-10, 23:46
Medlem
Bigorexias avatar
Nej, inte på vågen. Men resultatet kommer att bli bättre.
Citera
2013-06-11, 01:04
Medlem
Abolishs avatar
Har du svårt att hålla nere kcalintaget? Om det är fallet så är det inte att rekommendera att dricka dina kcal.

Rör på dig mer och ät kcalsnålt. Ät massvis med gröt och kyckling, rör inte godis/nötter/osv.

Sen vet jag inte vad du tror är det du "borde" få i dig. 2g protein per kroppsvikt?
Citera
2013-06-11, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abolish
Har du svårt att hålla nere kcalintaget? Om det är fallet så är det inte att rekommendera att dricka dina kcal.

Rör på dig mer och ät kcalsnålt. Ät massvis med gröt och kyckling, rör inte godis/nötter/osv.

Sen vet jag inte vad du tror är det du "borde" få i dig. 2g protein per kroppsvikt?

Inga problem att hålla nere kcalintaget och ja, ungefär 2g protein/kg.
Citera
2013-06-11, 13:16
Medlem
Antar att din fråga gäller om du kommer förlora mer fett -- inte vikt -- av att inta mer protein. Det tycks som att svaret här inne är ja.
Citera
2013-06-11, 14:29
Medlem
Abolishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolibriflygerfint
Inga problem att hålla nere kcalintaget och ja, ungefär 2g protein/kg.

Okej, att ligga på 1g protein/kg är väl lite väl lite. Lägg dig hellre på det dubbla då så ska du se att du får behålla mer muskelmassa. Att du intar kcal från protein istället för något annat skall dock inte påverka din viktnedgång signifikant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in