• 9
  • 10
2013-07-16, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Kallas för försvar. Kränker du mig, så kränker jag tillbaks Ganska så naturligt.

Inte konstigt att världen ser ut som den gör när folk lever efter devisen "öga för öga, tand för tand". Om du vill ha en bättre värld är det smartare att börja föregå med ett gott exempel själv.
Citera
2013-07-16, 22:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Snowden är såklart inte på riktigt. Hade han varit på riktigt så hade han varit död, fängslad eller torterad för längesen. Michael Hastings blev mördad, Bradley Manning blev fängslad, men Snowden är på en flyplats i Ryssland och USA kan inte skicka in agenter för att skjuta honom eller se till att han gör "självmord" eller dör på andra sätt?

Vad har Amerikaner gjort nu när NSA läckan har släppts?
Ser ni några demonstrationer? Ser ni amerikaner ställa dig upp och göra revolt?
Såklart inte, för amerikaner orkar inte, dom har det "bra" och vill inte släppa taget.

Samtidigt skickar Obama och USA vapen till Al-Qaeda medlemmar i Syrien, man ser till att fanatikerna därnere får tag i vapen och i slutänden startar väl kriget mot Iran av någon konstig anledning. Ni som tror att Snowden är på riktigt och allt detta, varför har då ingen amerikan ställt sig upp?

Jag har sagt det innan och säger det igen;
Varje gång jag sätter på/läser på BBC, CNN, Fox, RT, Huffington, Aftonbladet m.fl så handlar det om Snowden, Egypten, Zimmermans domstol och annat skit, men inte hör vi om Al-Qaeda medlemmarna nere i Syrien få vapen av USA... nån tidning har säkerligen skrivit lite om det, men dom är inte på lika mycket som allt annat...

Manning domstolen, hört något från den? Den är väl igång, var väl igång samtidigt som Zimmermans domstol, vilka skriver Aftonbladet om? Bara starta upp AB och kolla.
Står 50 artiklar om Zimmerman. Det är inte som att det är första gången en vit man mördar en svart man, men ändå fyller tidningarna, nationella som internationella om detta, var kan man i mainstream media följa Manning? Står inget där jag läser, finns inte lika mycket som Zimmerman.

Som sagt. Snowden är inte på riktigt, hade han varit på riktigt så hade han varit död för längesen.
Och nej, ingen i USA demonstrerar mot NSA eller vad Snowden ger ut för info, och ingen vet att Obama skickar vapen till galningar såsom man gav vapen till bin Ladin på den tiden.

Kolla vänsterhanden, medan högerhanden gör all skit.

Skillnaden på Manning och Snowden och för den delen Assange är att de amerikanska myndigheterna fick fast Manning på egen mark. Så länge som Assange sitter på en ambassad och så länge som Snowden sitter i ett transitområde så är de säkra. Båda två kanske aldrig kommer därifrån.

Det fanns en gång i tiden en ungrare som hette József Mindszenty. Han satt på USAs ambassad i Budapest i 15 år mellan 1956-1971. Så att Assange har suttit i ca ett och ett halvt år och Snowden i ca en månad gör att vi med största säkerhet kommer att höra mer om båda två och förmodligen om Manning också.
Citera
2013-07-22, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
"He is deeply worried about being spied on. He lines the door of his hotel room with pillows to prevent eavesdropping. He puts a large red hood over his head and laptop when entering his passwords to prevent any hidden cameras from detecting them."
- Urklipp från TS-länken.

Jag får känslan av att de avlyssnar allt som de har möjlighet till när den fd. NSA-anställde drar ett täcke över huvudet och skärmen då han slår in lösenordet.
.

Verkar som NSA skall tackla Edward Snowdon- affären med mer övervakning. inte mindre.
Men vem hade trott något annat ?

Citat ur Göteborgs_Posten 20013-07-20:
Amerikanska säkerhetstjänsten NSA har börjat genomföra förändringar i syfte att försöka stoppa framtida läckor av hemliga dokument,
I framtiden ska ingen kunna arbeta ensam som systemadministratör utan det ska krävas minst två anställda för att få tillgång till eller flytta nyckelinformation, rapporterar CBS News.
NSA- chefen Keith Alexander berättar att förändringen ska införas på 15 000 platser.(TT)
Citera
2016-08-06, 22:02
Medlem
Lao Tzus avatar
Jag håller inte för otroligt att "dom" hittat och dödat och kidnappat Snowden.

Hans "Död mans omkopplare" gick igång idag
Citat:
Edward Snowden Tweets Cryptic Code: Was it a Dead Man’s Switch?

http://sputniknews.com/news/20160806...kidnapped.html
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in