2013-06-09, 04:10
Medlem
Byggde nyligen en speldator,

grafikkort: Radeon 7990.

CCC funkade frst fint nr jag installerade det fr frsta gngen.. Kollade p update, och det fanns, krde p det. Datorn brja flasha lite under installationen. Men drefter kunde jag inte starta CCC lngre, fick ett meddelande som stod:

C:\...\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static.cli.exe

The application has failed to start because its side-by-side configuration is incorrect. Please see the application event log or use the command-line sxstrace.exe tool for more detail."

Kunde inte hitta sxstrace filen. Googlat ihjl mig utan ngon resultat. Har provat med att reparera/ominstallera/uppdaterat.. Inget funkar.

Har fattat att cli.exe har ngot med ccc att gra, men hur jag ska f det funka vet jag inte..

Har jag missat ngot?

EDIT: Har ven installerat DirectX, Microsoft .NET Framework .. Funkar inte nu heller
Senast redigerad av Unexploded 2013-06-09 kl. 04:17.
Citera
2013-06-09, 04:16
Medlem
stilltons avatar
jag skulle plocka ur grafikkortet och avinstallera CCC, och brja om (eller bara avinstallera om du inte gjort det redan)
Citera
2013-06-09, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
jag skulle plocka ur grafikkortet och avinstallera CCC, och brja om (eller bara avinstallera om du inte gjort det redan)
ASUS ares II, stor jvel som inte r s ltt att plocka ut / in frn ldan.. :/ Avinstallerat har jag redan provat
Citera
2013-06-09, 05:02
Medlem
nedboys avatar
Behver du CCC? Varfr? Jag vet att endel som har problem med det blir tillsagda att avinstallera det. Var ngra r sedan nu s vet inte om jag r helt korrekt ute. Men men.
Citera
2013-06-09, 13:32
Medlem
TorrentLovers avatar
Prova en lite ldre version.
Citera
2013-06-09, 20:52
Medlem
MelonKamels avatar
Vad du en gr, avinstallera det INTE! Ta bort alla mappar som heter ngt med ATI. Gjorde jag. Funkade direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in