2013-06-08, 23:20
Medlem
Hej alla flashbackare! Har gått runt nu i drygt en månad med en helvetisk psykisk tillvaro. Började med att jag fick för mig att jag hade någon typ av Cancer i ögat för att sedan gå över till andningsproblem, där jag kunde ligga ner och helt plötsligt känna en känsla av andfåddhet. Fick, när den gick över, en klump i halsen som sitter i konstant. Den försvinner aldrig och det är grymt störande. Det blir såklart värre när jag går runt och tänker på det. Har haft klumpen nu i 3 veckor och tänkte höra om någon upplevt samma sak? där klumpen suttit i konstant, utan att försvinna någon gång under dagen.
Senast redigerad av smakfullt 2013-06-08 kl. 23:23.
Citera
2013-06-08, 23:25
Medlem
låter som ett klassiskt fall av ångest, som du beskriver, att det blir värre när du tänker på det kanske är en mildare panikångest LÄS Mildare.

Blir du varm? Går hjärtpulsen upp? har du ont i halsen? Så många frågor...så många frågor, så få svar.
Citera
2013-06-08, 23:51
Medlem
Popc0rns avatar
Jag tippar oxå på någon typ av ångest. Det måste ha hänt dig något.
Jag tror inte på cancer, möjligtvis omedveten oro av något slag

Brott?
Någon nära gått bort?
Ekonomi?
Dålig affär?
Citera
2013-06-09, 00:24
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popc0rn
Jag tippar oxå på någon typ av ångest. Det måste ha hänt dig något.
Jag tror inte på cancer, möjligtvis omedveten oro av något slag

Brott?
Någon nära gått bort?
Ekonomi?
Dålig affär?

Behöver absolut inte hända något för att få ångest. Ja TS, det är ångest. Försök slappna av, ta en promenad i skogen, lämna mobilen hemma. Eller något annat du kan görs för att frikoppla helt!
Citera
2013-06-09, 01:36
Medlem
Polyklorfenols avatar
Ångest. Hade det till och från under många år. Sa till slut upp mig från det stressiga jobbet och då försvann det så sakteliga. En dag var det bara borta utan att jag tänkt på det.
Citera
2013-06-09, 03:06
Medlem
Ja jo har funderat över ångest! Har dock inte de andra symtomen. har varit hos läkare nyligen och tagit tester så är inte orolig, nu är det mest bara störande som attan.
Får ingen högre puls, blir inte varm eller nått åt det hållet.
Lite småsaker som hänt men inget nyligt och inget som jag funderat särskilt mycket över senaste månaden! Vill bara att den är klumpen i halsen ska försvinna så jag kan börja leva "som vanligt" igen.
Citera
2013-06-09, 03:41
Medlem
Popc0rns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Behöver absolut inte hända något för att få ångest. Ja TS, det är ångest. Försök slappna av, ta en promenad i skogen, lämna mobilen hemma. Eller något annat du kan görs för att frikoppla helt!

Men det är väl ganska sällsynt att det uppkommer ångest utan direkt anledning?
I och för sig så räcker det att man börjar grubbla på att man en dag inte kommer att existerar, att ingenting kan hindra en från att en dag gå bort
Senast redigerad av Popc0rn 2013-06-09 kl. 03:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in