2013-06-08, 23:10
Medlem
Tjabba!

En polare berättade precis att han börjat tvätta ansiktet med head & shoulders shampoo och han sa att det tydligen gjort hans acne mycket bättre. Jag undrar då.. hur kan detta vara möjligt?
Citera
2013-06-08, 23:14
Medlem
Detta är ett världkänt fenomen, inom den medicinska forskarvärlden tog detta fart på allvar i slutet på 1900 talet, alltså inte för länge sen, men har funnits sen läkekonstens tider. Det är sju bokstäver långt och stavas placebo.
Citera
2013-06-08, 23:25
Medlem
onionzs avatar
Kan ha att göra med att han tidigare aldrig tvättade sitt ansikte överhuvudtaget, och nu när han börjat tvätta ansiktet regelbundet så leder det möjligtvis till bättre ansiktshygien.

Kanske inte är just Head & Shoulders schampot, det kanske är bara för att han tvättar sig.
Citera
2013-06-08, 23:45
Medlem
Tolvans avatar
Jag får snarare finnar i hårbotten av Head & Shoulders så skulle aldrig drömma om att ha det i ansiktet.
Citera
2013-06-09, 01:27
Medlem
TheMermaids avatar
Det är solklart något annat än Head & Shoulders som ligger bakom resultatet med tanke på hur dålig den sörjan är.
Citera
2013-06-09, 01:31
Medlem
neqers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onionz
Kan ha att göra med att han tidigare aldrig tvättade sitt ansikte överhuvudtaget, och nu när han börjat tvätta ansiktet regelbundet så leder det möjligtvis till bättre ansiktshygien.

Kanske inte är just Head & Shoulders schampot, det kanske är bara för att han tvättar sig.
Tvättar aldrig ansiktet förutom vatten när jag duschar då och jag har aldrig haft finnar.

Nej, finnar är genetiskt och det går inte att påverka vad du än äter eller smörjer in dig med.
Citera
2013-06-09, 01:39
Medlem
TheMermaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neqer
Nej, finnar är genetiskt och det går inte att påverka vad du än äter eller smörjer in dig med.

Nja, det är delvis sant. Det finns mat som är bättre och mat som man bör undvika. Acnen påverkas delvis av hormonbalansen i kroppen, högt blodsocker signalerar till androgena hormoner som produceras i överflöd, androgenerna i sig är det hormon som producerar talg. När man får för mycket talg blir porerna infekterade och inflammerade eftersom skräp och bakterier fastnar i porerna och bildar acne.
Citera
2013-06-09, 11:12
Medlem
Han berättade sen att han även körde basiron 10% efter det så ja.. förmodligen inte schampot som fixat acnen
Citera
2013-06-12, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wcanka1
Han berättade sen att han även körde basiron 10% efter det så ja.. förmodligen inte schampot som fixat acnen

Du kan hälsa honom at det finns något som heter Basiron Wash han kan tvätta nyllet med istället, om han nu inte vill fortsätta med sitt schampo.
Citera
2014-01-30, 19:11
Medlem
kllonkas avatar
Det kan ju faktiskt bero på head and shoulders är inte 100 på detta men läste mycket om det på nått forum att head and shoulders hjälpt dom med acne på ryggen. zinc pyrithione heter ämnet som finns i head and shoulders tror jag mer än så vet jag inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in