2013-06-08, 22:05
Medlem
Var nog för hastig med mitt val denna gång och har nog gjort ett misstag

I torsdags beställde jag en vara på nätet för 2500kr, med delbetalning från klarna (6 månaders).
Just nu ångrar jag stort att jag inte bara betalade pengarna direkt och behöver just nu bli lugn!

Det jag undrar är vad jag kommer få betala?? Hur mycket kommer denna summa hamna på med alla avgifter som kommer tillkomma? Vad är det jag kommer få betala i månaden?, jag är rätt ny i detta och har alltid handlat med direktbetalning innan.

Vill även veta om jag kan redan när jag får varan samt fakturan hem betala av allting direkt och slippa tänka på att jag har en avbetalning varje månad?
Citera
2013-06-08, 22:09
Medlem
Ta kontakt med klarna och se hur man kan få fram det.
Citera
2013-06-08, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enil
Ta kontakt med klarna och se hur man kan få fram det.

Detta är inte direkt en lösning nu när det är lördag och de har stängt :/

Någon som vet?
Citera
2013-06-08, 22:16
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BBulle
Var nog för hastig med mitt val denna gång och har nog gjort ett misstag

I torsdags beställde jag en vara på nätet för 2500kr, med delbetalning från klarna (6 månaders).
Just nu ångrar jag stort att jag inte bara betalade pengarna direkt och behöver just nu bli lugn!

Det jag undrar är vad jag kommer få betala?? Hur mycket kommer denna summa hamna på med alla avgifter som kommer tillkomma? Vad är det jag kommer få betala i månaden?, jag är rätt ny i detta och har alltid handlat med direktbetalning innan.

Vill även veta om jag kan redan när jag får varan samt fakturan hem betala av allting direkt och slippa tänka på att jag har en avbetalning varje månad?
Det brukar stå vad som gäller vid delbetalning hos butiken du handlade hos.
T ex Cdon: https://cdon.se/kundservice/betalning/delbetalning/
Citera
2013-06-08, 22:17
Medlem
tigersaid86s avatar
Valde du 6 månader så är det inga kostnader, ta 2500/6
Fixar du betalningen via nätet så slipper du avi avgift.

Det brukar vara fritt från avgifter osv om man väljer upp till 12 månader.

Men nu när du får din första faktura så kan du betala in hela summan ändå som du ville.
Citera
2013-06-08, 22:20
Medlem
Det brukar vara som så att du har ett visst antal månader räntefritt (i det här fallet troligtvis sex) och det är när du går över dessa sex månader som det börjar kosta i ränta.
Du kommer få en räkning där du kan sätta in valfritt belopp (delbetalning), du väljer alltså själv summa. Sätt in hela beloppet så är du kvitt det.
Citera
2013-06-08, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BBulle
Detta är inte direkt en lösning nu när det är lördag och de har stängt :/

Någon som vet?

Kolla på hemsidan och se om det står något om någon extra kostnad vid överstigning av månader. Som dem andre säger så kan det vara så att 6 månader kommer det vara så att du inte behöver betala något extra!
Citera
2013-06-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Valde du 6 månader så är det inga kostnader, ta 2500/6
Fixar du betalningen via nätet så slipper du avi avgift.

Det brukar vara fritt från avgifter osv om man väljer upp till 12 månader.

Men nu när du får din första faktura så kan du betala in hela summan ändå som du ville.

Citat:
Ursprungligen postat av snipei
Det brukar vara som så att du har ett visst antal månader räntefritt (i det här fallet troligtvis sex) och det är när du går över dessa sex månader som det börjar kosta i ränta.
Du kommer få en räkning där du kan sätta in valfritt belopp (delbetalning), du väljer alltså själv summa. Sätt in hela beloppet så är du kvitt det.

Tack för snabba svar. Skönt att det är såhär iaf, blir att betala av hela summan så snabbt jag fått hem brev ifrån dem.

Mvh
Citera
2013-06-14, 19:03
Medlem
TheGamers avatar
Lånar tråden lite.

Jag funderar lite, om man tar t.ex ett lån på 20.000 kr och tar det på 24 månader, om jag t.ex betalar cirka 700 - 800 kr/ månaden i 2 - 3 månader men sedan bestämmer mig för att betala av allt direkt, är det möjligt?

Jag har inte bokat något och avskyr sånt här men skulle behöva lite pengar nu till en sak som garanterat ger mig pengar tillbaka och således tänkte jag om man kan betala tillbaka om några månader.

Mvh
Citera
2013-06-14, 22:00
Medlem
tigersaid86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Lånar tråden lite.

Jag funderar lite, om man tar t.ex ett lån på 20.000 kr och tar det på 24 månader, om jag t.ex betalar cirka 700 - 800 kr/ månaden i 2 - 3 månader men sedan bestämmer mig för att betala av allt direkt, är det möjligt?

Jag har inte bokat något och avskyr sånt här men skulle behöva lite pengar nu till en sak som garanterat ger mig pengar tillbaka och således tänkte jag om man kan betala tillbaka om några månader.

Mvh

Kort och gott: Ja absolut.

/Biji kurd.
Citera
2013-06-29, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tigersaid86
Kort och gott: Ja absolut.

/Biji kurd.
Du har en tråd om klarna jag kan inte klarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in